13.6.08

Begüm'den mim

Begüm, çocukluktan gençkızlığa geçiş döneminden itibaren tanıdığım, nefis bir gelin olduğunda yanıbaşında izlediğim, bana ablalık duygusunu ikinci kez yaşayabilmeme fırsatı veren, "gerçek hayatımdan" bir renk.

Beni mimlemiş, "çocukluk ya da gençlikte başimiza gelen tehlikeli veya komik bir olay" ile ilgili...

Ben 5.5 yaşımda iken, kızkardeşim doğdu. Tabii 5.5 yaşındaki bir çocuk, yeni doğan bir bebeğe göre çok ileridedir. Kötü ile iyiyi, tehlikeli ile güvenliyi anlayabilir, değerlendirebilir. Ama 5.5 yaşındaki çocuk etrafındakiler ona "sen ablasın, abisin" deseler de henüz çocuktur. Meraklıdır, o sorumluluğu sırtlanamayabilir ve en doğalı kardeşini kıskanabilir :)

Ankara'da muhtemelen sıcak bir pazar günü, ailece Çubuk Barajı'na gittik. Herkes, bebekliği de şimdiki gibi güzel olan küçük kardeşimi seviyordu. Bu durum, birkaç ay öncesine kadar etrafa tek çocuk ve tek torun olan beni, ziyadesiyle geriyordu. Babam fotoğraflarımızı çekti. Annem kardeşimi kucağında tutuyordu. Benimle ilgilenmeleri için ne yapmalıydım?

Ne demiştim, annem kardeşimi kucağında tutuyordu! Bebek arabası boştu... Bebek olmanın nasıl bir duyguya benzediğini değerlendirmek için iyi bir fırsattı. Hemen arabaya oturdum. Oturur oturmaz araba eğimli piknik alanından, barajın kenarına doğru sürüklenmeye başladı. Annem babama bağırdı, babam peşimden koştu. Yanımdan hızla geçen ağaçların arasından, hiçbirine çarpmadan süzülürken, babam etraftakilere beni durdurmaları için seslenerek koşuşuna devam ediyordu. Bu ne büyük bir keyifti, ama beni durdurmak istemelerine çok içerliyordum. O kadar da büyük değildim ve arabayı kırmazdım ki...

O gün korkmadım, ama aklım erdikten sonra çokça şanslı olduğumu düşündüm. Geriye o günü canlı tutan fotoğraftan, az sonra yapacağı yaramazlığı planlayan bu gülümseme kaldı.




Bu mimi kime yollasam Sweety'i mimledim gitti :)

11 yorum:

bembi dedi ki...

canım ablam, dünyadaki en güzel, en iyi kalpli ve en yetenekli abla! bu "en"ler benim için saymakla bitmez. iyi ki beni istemişsin, iyi ki benim ablam olmuşsun.. bi daha sakın bebek arabasına binip kendini yokuş aşağı bırakayım deme! begümgümüme'e ve melon'uma da ablalık ettiğin için çok mutluyum! iyi ki sen bizim ablamızsın! :*

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Ulen Deniz ,bu ne haşarılık yav,gerçekten ucuz atlatmışsın ,boylasaymışsın çubuğun soğuk sularını bırrrr,
bir de böyle sahneler çizgi filmlerde vardır değil mi,bebek arabası gider,baba peşinden koşar,hatta hızlı giden arabaların tırların arasından sıyrılıp geçer falan....

Tabiat Ana dedi ki...

denizcim,
gerçekten çok şanslıymışsın.Ama aynı zamandada muzur:)

Deniz dedi ki...

Bembicim :) aynen geçerli benim için de :) En çok senin ablan olduğum için mutluyum, çaktırma :))

Perilicim, evet çizgi filmlerle benzerliği var. O sahneler benden sonra çıktı :)

Tabiat ana, bu da böyle bir anı oldu işte :) Çok da ilkginç bir anım yoktu düşününce :))

begumgum dedi ki...

Bembi soylemis benim icin de gerekeni! Iyi ki varsin;iyiki bana "abla" demenin zevkini yasatiyosun. :)

Nazkız dedi ki...

İkinizle ilgili her yazınızı okuduğumda doğurasım geliyor vallahi:-)))

kıyak dedi ki...

Ablam da beni çöpe atmaya kalkmış...
akd (abla kıskanma dürtüsü)

Deniz dedi ki...

Begümgümcüm zevk bana ait :*

Nazlıcığım, vallahi gurur duydum :) Hakları aslında bizimkilerin :)

Kıyak, eminim ablan bunu düşündükçe çok üzülüyordur. KÖAYKG (kendini öbür ablanın yerine koyma güdüsü)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

İlahi Deniz Kız.:)) Bir de bana afacan derlerdi. Yahu insan kardeşini kıskanınca, ona birşeyler yapar dimi? Sen kendini bırakıverecekmişsin barajın serin sularına. Biraz bu arkadaşını örnek alaydın ya. Tutacaktın bacaklarından, sallandırıverecektin baraja doooğru.:))) Şaka şaka Bembişim.:)))

Yalnız o tatlı ve hınzır gülümsemenin, hala var olduğundan adım gibi eminim ben, Deniz 1979.:))

Tijen dedi ki...

Ben de isterdim kızkardeşim olsun...

Akçe dedi ki...

merhabalar, blogunuzu gunluk olarak takip ediyorum ve cok hos. siz beni tanimazsiniz ama sizden bir ricam olacak, yaparsaniz cok sevinirim. blogunuzun sag taraftaki "düşündüler-yazdılar" kismina benim blogumun adresini de eklerseniz minnettar kalirim sizlere. blogumun adresi : http://zakintos.blogspot.com
eger eklerseniz bende sizinkini eklerim.