10.4.08

kişisel

Bizi bilen biliyor, günlerce sabahlara kadar çalıştığımız projelerimiz oluyor. Bunların bazıları da sorumsuz kişiler yüzünden böyle sabahlara sarkıyor. Gene böyle bir dönemi bitirdik ve 10 gün önce bitirmiş olmamıza karşın, henüz kendimi dinlenmiş ya da enerjik hissetmiyorum.

Sorumsuz insanlardan nefret ettiğimi defalarca tekrar ederken içimden, kısıtlı zamanların birinde gazetede gördüğüm fotoğraf beni de, iş arkadaşlarımı da gülümsetti. Bu beşiz kardeşlere bakıp bakıp, daldık gittik hayallere. Gerçi şimdi büyümüşlerdir :) Fotoğrafı bilgisayarıma kaydettiğim için kaynağını bilemiyorum. Bu çok nadir rastlanan beşiz oğlaklara bizleri o bunaltıcı dakikalarda gülümsettikleri için teşekkür ediyorum. Fotoğrafı çekene de tabii..



"Saat 5 mi olmuş? Uyusaydık yahu!" dedirtecek kadar zamanı çabuk tüketirken, "Uykum yok ki, dün 30 dakika uyumuştum ya..." diyerek kendimizi iyi hissettiğimizi belirtirken, 3 saniye içnde rüya görüp gözümüzü açtığımızda gerçekten 3 saniye geçmiş olduğunu farkederken hep "bitecek" dedik durduk.

Bitti de... Herşeyin bittiği gibi... Bir gün dinlenip ikinci gün Mersin'e gittik. Hiç farketmediğim yönleri ve hep özlediğim yerleri ile bir Mersin turunun ardından o da bitti, şimdi de buradayız.

Bu arada günlerdir bir okul telaşı içindeyiz. Evimizin yakınındaki tek ve biricik okul 48 kişilik 1. sınıf mevcudu ile bizi "Ben almayayım." moduna sokmuşken, diğer okulların her birinin güzel ve kötü yanları, güçlü ve zayıf noktaları kafamızı karıştırıyor. Kimi zaman "En iyi okul, evinin yakınındaki okuldur." olmuyor. Her kafadan başka ses çıkıyor. Ben de bir okul ile ilgili duyduğum yorumları aktarmak istiyorum:

- Çok iyi bir okul.

- Çok kötü bir okul.

- Çocukları birey olarak değerlendiriyorlar ve değer veriyorlar.

- Çocuklara söz geçiremiyorlar.

- Öğretmenler çocuklardan çok kopuk.

- Çocuğum 3. sınıfa kadar okuma öğrenemedi, başka okula aldım. Hiçbirşey öğretmiyorlar.

- İki çocuğum da o okulda, ben İngilizcelerini mükemmel buluyorum.

- Hiç geziye götürmüyorlar.

- Çocuğa okulu sevdiriyorlar.

- Çocuklar yaşayarak öğreniyor.

- Her çocukla tek tek ilgilenip, sorunları okulda çözüyorlar.

- Tek bir ailenin çocukları geliyor (herhalde bu 1000 kişilik bir aile olmalı ki, çocuklar da okulu doldursun).

- Veliyi de seçiyorlar.

- Sorunlu çocuk istemiyorlar.

...

Bu sadece listemizdeki bir okul hakkında söylenenler. Listemizde 5 okul olduğunu düşünelim???

15 yorum:

beyhan dedi ki...

böyle çim olsun ben çimde yuvarlanıp yuvarlanıp durayım bu oğlaklar da arkamdan koşsun sonra kucağıma çıksınlar elimi yüzümü yalasınlar.

beyhan dedi ki...

çocuksuz kadının yapacağı yorum bu kadar olur.
kızcağız na diyor ben ne diyorum.

cekirdeksizuzum dedi ki...

bayıldım keçilere çok şekerler.
benim çocuğum yok ama etraftan duyduklarımdan çıkardığım sonuç okuldan çok öğretmenin önemli olduğu. aynı okul için farklı yorumların sebebi de bu olabilir belki. zor bir karar kolay gelsin

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yazdığın okul yorumlarının aynı okul için söylenmesi ilginç ,ancak her velinin beklentileri,beğenileri farklı olduğu gibi öğrencinin algısı da farklı.
bazı çocuklar dil eğitimini severek alırken bazılarının algıları kapalı olduğu için zor öğreniyor,geç öğreniyor....

illahlah dedirtecek yaramaz öğrencinin velisine göre öğretmen başa çıkamıyor oluyor.

okul seçimi zor bir konu,devlet okulları çok kalabalık,halamızın oğlu maltepe i.ö.o da 48 kişilik bir sınıfta hala heceleyerek okuyor...
özel okullar oldukça yüksek rakamlar veriyor,büyük şehirde çocuk okutmak zor...
Bizim burada en kalabalık devlet okulu 35 40 civarı.Zeynep başladığında 26 kişiyle başladılar.(devlet okulu)
İpek özel okulda 18 kişiler.Ödediğimiz rakam Ankarayla karşılaştırırsak oranın servis ve yemek ücretinin toplamı kadar diyebiilirim :)
siz en iyisi buraya gelin hiç sıkıntı çekmeden okusun bilgecik...

Nazkız dedi ki...

Ay valla perili köşk'ün oraya mı taşınsak??? Seni çok iyi anlıyorum zira geçen sene bu zamanlar bu sorularla ben boğuşuyordum...

Bu arada bu yorumlar TFL'a mı ait, merak ediyorummm, bir ara görüşelim..

Okul işi bir yana keçilere ve çiçeğe bayıldım, bugün baharın ilk günü şeklindeydi hava, resimlere bakınca çiçeğin kokusu keçilerin sesi geldi kulağıma....

Deniz dedi ki...

Beyhancığım, "beee eeee" de desinler mi :)

Gri Beyhan, herkes kendine göre birşey bulsun diye 3 mevzuya değindim aşkolsun. Hem biliyorsun burada yinelemeyim ben... Sen biliyorsun Burak konusunu :)

Çekirdeksizüzümcüğüm, çok haklısın. En önemli şey öğretmen. Ne yazık ki tanıma imkanı çok da olamıyor. Bir de her zaman verdiğim örneği kendimden veriyorum, ilkokul öğretmenim taanıdık olmasına karşın beni döverdi. Dövmek az kalır, neyse... Umarım insan gibi bir öğretmene düşeriz :) Teşekkürler.


Periliköşküm, çoook çok haklısın. Öğretmen, öğrenci ve veliler farklı olduğu için, sorulan herkes farklı birşey söylüyor. Ayrıca ben de başarısız olan bir cocuğun suçu sadece çocuğa, ya da sadece öğretmene, sadece aileye ya da sadece okula ait değil diye düşünüyorum. Sen çok güzel anlatmışsın, zaten biz (ben) orada bir iş bulsam bir dakika durmam :) Ama burada mesela bizim okuldaki (anaokulu) velileri görsen... Kimse suçu ya da meseleyi kendinde aramıyor. Hepsi harika anne ve babalar, hepsi süper insanlar... Umarım sadece öğretmenimiz değil, velilerimiz de normal insanlar olur :))

Nazlıcığım, TFL değil :) TFL ile ilgili kim ne derse desin, mutlaka duyduğum bir ortak düşünce var, o da disiplinli oluşu. Ben zaten en çok orayı isterim, Bilge'ye de uygun bir okul olduğunu düşünüyorum. Çok disiplinli bir okul olmadığını, olması gerektiği gibi olduğuna inanıyorum. Çok fotoğtaf çekmek istemiştim aslında, fakat çok yağmur yağdı Mersin'de. Seninle her zaman konuşabilecek olmak çok güzel :)Teşekkür ediyorum.

gezicini dedi ki...

sevgili Denizcim,
bebek bu sabah sakin, ben de hızla sana yorum yazabiliyorum. okul konusu cok zor olmalı, ben devlet okulu mezunuyum, kardesim kolej. ikisinin de artıları ve eksileri var.sana yakın ve ogretmenlerini bildigin devlet okulu da iyi olabilir, kucuk bir kolej de. sen tüm arastırmalarını yapmısındır nasıl olsa. bu arada cicek coook guzel. memlekete bahar mı gelmis ne?
yeni saskın anne
sevgiler
gorki

Öykücü dedi ki...

Benim de çocuğum yok o yüzden bol keseden atacağım rahat rahat.Uzun uzun akıl vereceğim:))

Her okul için hem iyi hem kötü şeyler söylenecektir.Mükemmel okul yoktur zaten.Sizin beklentiniz ne bir okuldan?Vazgeçilmez olan ne?

Çocuğun seveceği bir okul,iyi öğrenim göreceği bir okul, size benzer ailelerin çocuklarıyla okuyacağı bir okul,disiplinli bir okul,çocuğu rahat bırakan bir okul vs

Zaten ilk sene sadece okuma yazma öğrenecek kötü bir okul olursa değiştirirsiniz.Ben ilkokulda şehir bile değiştirdim.Rahat olun,kafanızı çok takmayın.Sakınan göze çöp batar misali.

En iyisini bulacağınızı umuyorum:))

Sorumsuz tiplerden ben de nefret ederim.Beraber çalışmak zorunda olmaktan daha çok nefret ederim.

Mersin güzeldir..Ah ah diyeyim:))

Sevgiler..

fikriminincegülü dedi ki...

Çok çok şeker bir resim. Köy özlemiyle yanan biri için daha da yakıcı birşey.

Okul işinin en zor sürecindesiniz. Ne diyeyim Allah yardımcınız olsun. Lakin çocukta varsa birşeyler, o nerede olursa olsun çıkıyor ortada. Adam doğunun bir dağ köyünde okuyup Boğaziçi'ni hem de yüksek bir puanla kazanabiliyor.

Hayırlısı ne ise o olsun gülüm. Kolaylıklar diliyorum. Uğurböcükümü de öperim çok.

Deniz dedi ki...

Gorkiciğim, şaşkın anne demeyelim de yorgun anne diyelim. Şaşkın teyze desek daha dogru olur, uyuyan çocuğu uyandırmak açısından :( Okul konusunda da söylediklerin bizde de öyle. Biz kendi dogruarımıza göre seçiyoruz, ama çocuğun ihtiyaçlarına ne kadar cevap verecek onu zaman gösterecek. Kolaylıklar diliyorum...

Öykücü, önemli olan öğretmen okuldan ziyade. Ama neticede özel okulların bir felsefesi oluyor ve öğretmenlerin de bunu yansıttığına inanıyorum. Yoksa altın kaplama kolları olan bir okul aramıyoruz :)) Çocukları seven, onların da insan olduklarını aklından çıkarmayan, çocukların kölesi olmayacak öğretmenlerin olduğu, fiziki şartlarının standartlara uygun olduğu bir okul arıyorduk, bulduk :) Mersin'in de en güzel zamanı nisan ayı; ne sıcak ne soguk, hey gidi...

Fikriminciğim, köy özlemi? Seni köyümüze götürelim bu sonbaharda? Üzüm toplarız :) Sonra ama "Ben buradan gitmeeem de gitmem" dersen karışmam :) Uğur böcükün bu sene bakalım ne kılığına girecek :)) az kaldı 23 Nisan'a... (ver gazı kendine Deniz). Okul konusunda da en güzel okul en yakındaki okuldur mantığı bana hep cok dogru geliyordu. Ama işte en yakın devlet okulu 48 kişilik sınıfları ile kocaman bir çarpı işareti aldı. Dibimizdeki özel okulu da eşim istemiyor. Bu durumda Deniz servis söforü olacak gibime geliyor.

Placa de Vídeo dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Placa de Vídeo, I hope you enjoy. The address is http://placa-de-video.blogspot.com. A hug.

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Kuzular çok tatlı. Mutlu eden bir fotoğraf :)
Denizcim artık topla enerjini , özlettin kendini.

yass dedi ki...

ayy bu oglaklar ne muhtesem bebekler yaa.. gercı tum bebekler guzel.. ne zamandır gırıp gırıp bakıyorum denız abla nerdesınnn

Münevver Öztürk İlköğretim Okulu dedi ki...

sevgili denizcim..gezdiğin okullardan birinin ferdi olarak senin gibi bir veliyi ve Bilge gibi bir öğrenciyi aramızda görmekten çok mutlu olacağımızı ifade etmek istiyorum.Bizim okulun eğitim felfesinin diğer okullardan farklı olduğunu düşünüyorum ki okula olan talep de bu düşüncemi destekliyor.Eskişehir yolunda mesanın yeni yaptığı sitenin kapıcısının çocuklarını bölgemizdeki okulların YER YOK diye reddettiğni ve bizim sevgili Eğitim Yöneticimizin bunu yapanlara kızarak,küfrederek bu öğrencilerini aldığını söylesem..annesinin zihinsel engelli olduğunu kabul etmediği ama çocukta down sendromu da dahil bir yığın zihinsel engel olmasına rağmen o öğrenciyi bağrına basıp hayata hazırladığını söylesem..ve o öğrenciyi inatla OKSye sokan anneye sabır gösteren bir kadromuz olduğunu söylesem(çocuk sınavda 0 puan çekerek okulu sıralamada epey aşağı çekmiş ve yöneticimiz onca hırsına rağmen SAĞLIK OLSUN diyebilmiştir).Daha neler saysam bilemiyorum şu an aklıma da gelmiyor.Her türlü yoz ilişkinin karşısında son derece şeffaf ve Yenimahalle İlçe Milli Eğitim'in gözbebeği okulumuz,prensi yöneticimiz ve mükemmel eğitim kadrosu ve tamamen gönüllü Biz Birlik üyeleriyle yakında TOP 3 te olacaktır buna hiç şüphem yok.Okulun reklamından sonra İŞ ÖĞRETMENDE BİTER diyorum bende.İlkokul öğretmenim annem olmasaydı bu kadar sağlam bir temelim olurmuydu bilmiyorum.Bilge eğer bizim okula başlarsa gerçekten şanslı olacak nefis bir anasınıfı şeker gibi öğretmenler..ilköğretimde ise öğretmenlerimizin dört dörtlük olduğunu söylememe gerek yok sanırım..bu hafta gelirsen seni öğretmenlerle tanıştırıcam..bundan iyi kıyak yapan olmamıştır heralde..hem lahmacun söylerim sana..bekliyorum..inci

Deniz dedi ki...

Mutlu Kum Taneleri, enerjimi çikolata yiyerek toplamayı deniyorum, o da moral bozuyor ileriki aşamalarda :) Seni görmek bile enerji veriyor, mutlu olmaya yönlendiriyor :) Sevgiler...

Yass, bak oğlakları al götür diyeceğim ama Jaws ile görüşmek lazım herhalde. Gerçi bunlar büyümüşlerdir. O kadar sevimli değillerdir şimdi. Biz ne tür canavarlarız yahu hem sevip hem yiyoruz :(

İnciciğim, çok haklısın öğretmen en önemlisi. Okulunuz en güzel okullardan birisi. Üstelik anasınıfları da fiziki olarak en iyi durumdaki anasınıflarından. Ayrıca Ayşe öğretmen ile tanıştığım için söyleyebilirim ki, herhalde daha şirin bir öğretmene rastlama imkanımız yok :) Lahmacuna gerek yok :) Bir dahaki gelişimde artık ben birşey getiririm :) İlgine teşekkür ederim. Bu konuda güven çok önemli :)