20.3.08

Dünyayı Güzellik Kurtaracak


Önemli bir konuda kampanya burada başlatılmış. Devletşah da beni davet etmiş konu hakkında yazmak için.

Çocuk Hakları Sözleşmesi'ne göre, 18 yaşına kadar her insan çocuk sayılır. Kanunen reşit olduğu ispat edilmediği sürece... Ama 18 yaşından küçükler çalıştırılır, evlendirilir, dilendirilir, okula gönderilmeyebilir, eline silah verilebilir, gerekirse "kanunen reşit olduğu ispat edilir" ve cezası kesilir. Her konudaki çocuk istismarını durdurun. Sağlıklı beslenmek, mevsime göre giysiler giymek, yaşına göre oyuncaklarla oynamak, sevgi ile büyütülmek, okula gitmek, bir işte çalışmamak her çocuğun hakkı.

Çocukluğumda dinlediğim şarkının o ve bugünkü anlamlarına gelince. "İlk" şarkı diyebileceğim bir şarkı yok, aklıma gelen ilk şarkı hakkında düşüneyim o zaman...

"Kalk artık sabah oldu,
Bütün lambalar söndü
Uykunun tadı kaçtı,
Uyku vakti yaklaştı."


Çocukken neşe içinde söylediğim bu okul şarkısını şimdi kızımı uyandırırken söylüyorum. Yorganın altına kaçtığı gün anladım ki, uykunun tadı kaçmaz...

Şarkı konusunu bilmem ama bu mim ile ilgili sobeleyebileceğim ilk kişi Kıymet. Zira kendisinin çocuk sömürüsü konusunda güzel bir yazı yazacağını düşünüyorum. Devletşah, anneleri sobelemişti, ben de Kıymet'ten sonra geleceğin annelerini; Nymphea, Öykücü ve Beyhan'ı konuya bloglarında yer vermeye davet ediyorum. Kabul ederlerse.

6 yorum:

nym dedi ki...

Denizcim, en kısa zamanda yazacagım bununla ilgili.Ayrıca bir sonraki postundaki haberi okudum, keşke okumasaydım dedim:(
Bu insanlarla aynı dünyada yaşadıgıma inanamıyorum.

Bu arada özlemiştim seni, sonunda döndün:)

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Deniz sonraki postunu daha evvel okudugumdan bir isyanla iki satır birşeyler yazdım.. bu konuda içim kahrolarak blogumda yazı yazacagım..

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

az sonra ben de yazacağım....
keşke bu konuda söyleyecek çok şeyimiz olamasaydı....

Deniz dedi ki...

Nymciğim, dönemedim :( Dönmek zorunda kaldım bu 3 yazıyla. Yazmadan duramadım... Evet bu insanlarla aynı dünyada olduğuma ben de inanmıyorum. Ama daha kötüsü, çocuklarımızın onlarla aynı dünyada olmasına dayanamyıyorum.

Kıymetciğim, şiddete karşıyım. Ama bu tür olaylara sebep olan kişilerin yok olmasından yanayım. Çok doluyum bu hususta, sen de öylesin, zaten yazınla da hakkını vermişsin. Güzel yürekli Kıymetciğim...

Periliköşküm, çoook haklısın. Keşke yazacak birşeyimiz olmasaydı. Dünyada kimse de birşey yazma ihtiyacı duymasaydı, olmasaydı. Ama maalesef var ve sen de çok güzel ifade etmişsin yazında... :( periliciğim seninle konusmayı özledim ben :(

Öykücü dedi ki...

Yuppi.Sobelere bayılırımmm.

Deniz seni çok özledim.Diğer blogunu da pek güncellemiyorsun.Ben de bu aralar yazma konusunda pek iyi durumda değilim gerçi:P

Bir an önce bitsin işler ve tekrar başlayalım.

Öptüm.

cekirdeksizuzum dedi ki...

fakirlik ve cehalet en büyük sorunumuz. ne yazık ki mevcut düzen bundan nemalanıyor ve dolayısıyla destekliyor.
umarım dünyayı güzellik kurtaracak bir gün.
sevgiler...