24.2.08

sobeli posta-çilekli pasta

İlk sobemiz Öykücü'den. "Yaptığın en aptalca alışveriş." Bu hususta Bembi'yi ve Kıymet'i sobeliyorum.

* Evlenmeden bir süre önce, o günkü maaşımın 1/4 ünü vererek aldığım nevresim takımıdır benim en aptal alışverişim... Satan kişi, annemin çok yakın bir çalışma arkadaşının kardeşi olduğu için "İğrenç bunlar." diyememiş ve o kişiden bir ürün almak zorunda olduğumuzdan çatır çatır parasını ödeyerek almıştım.

Halbuki beğenmediysen alma... "Benim tarzım değil." de, sen yıllarca her gördüğünde sinir olana kadar, bırak o bir kereliğine ve o anda bozulsun. Aptalca alışverişi duyunca aklıma ilk gelen bu o zamana göre pahalı ve bugüne göre kullanışsız nevresim takımı oldu. Normalde çıtçıtlı ya da düğmeli olur ya nevresim... Bunun ortasında bir eşkenar dörtgen pencere var, yorganı oradan içine yerleştirmek gerekiyor, ortasına da güya satenden süs koyulacak! Tam bana göre... 8 yıllık evliyim, o kadar zaman geçti sinirim geçmedi... Yazdım, gene geçmedi.




İkinci sobe Periliköşk'ten. "Uzun ince bir sobeyim" sobesi. Sobelenmek isteyenleri sobeliyorum :) Bilemedim.

İSİM VEYA LAKABINIZ: Deniz.

DOĞUM YERİNİZ: Ankara.

HOBİLERİNİZ: Fikir jimnastiği, araba kullanmak, yapboz yapmak, dizi filmleri eleştirmek, iplikler, boncuklar, kitaplar... Herşeye bir kulp takmak. Dergileri karıştırmak.

EN DEĞERLİ ÜÇ ŞEYİNİZ: Kızım, eşim ve ben :)

OLMAZSA OLMAZ DEDİĞİNİZ ŞEY: Su, hava, ağaçlar, ayakkabı, internet.

ETKİLENDİĞİNİZ BİR KİTAP: Sunay Akın'ın "Kırdığımız Oyuncaklar"ı...

EN SEVDİĞİNİZ ŞARKI: En çok Ege türkülerini severim.

GİTMEK İSTEDİĞİNİZ YER: Mardin'i görmeyi çok isterim.

EN YAKIN ÜÇ BLOG ARKADAŞINIZ: Yakın derken? Oturduğum semte yakınlar mıydı?

UNUTAMADIĞINIZ BİR ANI: Sadece birkaç yıl önce muhabir arkadaşımız ziyaretimize gelmişti. Fotoğraf makinesinin arkasında ekranı vardı ve ve bu tür bir yenilik beni şaşırtmış ve hayrete düşürmüştü.

BURCUNUZ: Terazi.

İLGİLENDİĞİNİZ SPOR DALI, YOKSA TUTTUĞUNUZ TAKIM: Hiçbir zaman takım sporu yapmadım. İşyerimizde masa tenisi oynarız. Çoktandır oynamıyoruz gerçi... Galatasaraylıyım.

İDEAL BİR KADIN NASIL OLMALI: Şu anda Popstar Alaturka var tvde. İdeal kadının Ebru Gündeş olduğunu öğrendik. Hanımefendi, güzel vs.

İDEAL BİR ERKEK NASIL OLMALI: Aynı programda Osmantan Erkır'ın da ideal erkek olduğunu öğrendik. Bülent hanım kendisine "35 karat pırlanta gibidir" dedi.

TEKNOLOJİNİN GELİŞMESİ OLUMLU MU, OLUMSUZ MU?: Olumlu. Marifet olumsuz kullanmamakta.

İCAT EDİLMESEYDİ NE YAPARDIM BİLMİYORUM DEDİĞİNİZ ŞEY: Bulaşık makinesi. Nefret ederim elde bulaşık yıkamaktan. Çamaşır da tabii.

İNSANLARIN SÖZLERİNE Mİ, YOKSA GÖZLERİNE Mİ İNANMALI?: Sözlerini, gözlerine bakarak değerlendirmek lazım.

HAYATTAKİ SEVİNÇ KAYNAĞINIZ: Kızımın varlığı. Ailemin sağlığı. Evdeki huzur, zenginlik budur.

HAYATTAKİ EN BÜYÜK KORKUNUZ: Kızımın gözü önünde ölmek.

MANTIK EVLİLİĞİMİ YOKSA AŞK EVLİLİĞİMİ: Mantık.

EN SEVDİĞİNİZ YEMEK: Zeytinyağlı kereviz.

EN SEVMEDİĞİNİZ YEMEK: Yoğurtlu dereotlu taze bakla.

BLOG SAHİBİ İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİNİZ: Periliköşk... Onunla buluşacağımız mekana girdiğimde, karşıda oturan uzun kirpikli, güleryüzlü, güzel kadına gülümseyiverdim. Kızlarından tanırım diye düşünmüş, onu daha önce hiç görmemiştim. Adını bile önceki akşam öğrenmiştim ama parıldıyordu işte... Yanına oturup konuşmaya başladığımda, hiçbir yabancılık hissetmedim. Öylesine içtendi ki. O güne dek yazılarındaki okurluğum, kocaman bir sevgiye bıraktı yerini. Sevgi ve merakla, beğeniyle takip ediyorum :)

9 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

canım denizim,seni her sobe de daha da tanıyor ve iyi ki seni tanımışım diyorum.Cevaplarında ki içtenlik,ve gerçekten zekice yanıtlarınla beni mutlu ettin.Çok daha coşku dolu yazmak isterdim ancak İzmir'den yakın bir arkadaşımın çocuğunun ölüm haberini aldım ve bombok bir haldeyim....:(
sevgi ve sağlıkla kal....

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Deniz şekerim kardeşim 35 değil 40 karatlık olan bizleriz..
öperim..
sana daha önce bayıldığımı yazmışmıydım..
:)

yass dedi ki...

denız abla..oyle bır anlatmıssın kı sımdı benım de ıcıme oturdu o nevresım takımı..

bizde annemle gıtmıstık nevresım takımı almaya.. annem bı tane dantellı beyaz bı model begendı taslı maslı pullu payetlı.. aldıracaktı azdaha..bıraz daha olayın bıkmıslıgına kapılsam alacaktım ve bundan seneler sonra bır sobede ben de dıle getırebılırdım ucuz yırttım! 840 mılyondu! neymıs komsular bakarmıs bır tane boyle ıslemelı olmalıydım.. böah..

beyhan dedi ki...

fikir cimnastiği için minder gerekiyor mu?

zeytinyağlı kereviz yaptım bu akşam. gerçekten.

fikriminincegülü dedi ki...

Hazır cevap ve zeki kız.. gerçekten sobelenesi bir kişiliksin sen. Bundan kelli ben de kimi sobeleyim diye düşünmesem mi!!:))

Perilimi nasıl da güzel anlatmışsın. "Parlıyordu." Evet sanırım onu ve de seni anlatacak kelime bu olurdu...

Sevgiler...

Deniz dedi ki...

Periliköşküm, olanlardan dolayı çok üzgünüm. Gazetede de okudum, fotoğraflarını bile gördüm, kötü... Çok kötü :(

Kıymetcim, yazmamıştın. Söylememiştin, bilmiyorum yani. En büyük kaç karat oluyor acaba var olanlar arasında?

Yasscim, 840 milyonu kumaşa veren bir Yass düşünemiyorum! İyi ki almadın... Senin aldıkların şahaneydi zaten :*

Beyhancım, gerekmiyor minder. Koltuk, kahve ya da çay ve soru işaretleri olan arkadaşlar gerekiyor :) Afiyet olsun ayrıca.

Fikrimincim, sobele şekerceğizim. Ben de bir hal çaresine bakarım artık. Benim için söylediklerini okumak ne güzel yarabbim. Hakikaten de periliköşk parlıyordu. Doğru yani... Öpüyorum :*

Öykücü dedi ki...

Tanıdıklardan bir şey alma zorunluluğu çok kötü cidden.Bizim iş yerinde de bir arkadaş avon satıyor,mahvetti bizi.Ev tonla gereksizkremle doldu.Bilmem ne yöneticisi olursa ayda 3 milyar maaş alacakmış.Bana ne:)

Periliköşkün sobesine de bayıldım.Senin cevaplarına daha da çok bayıldım:))

Sevgiler..

Deniz dedi ki...

Öykücüm uzun sobede isim vermedim, seni yazayım istersen :)) Cevaplaması güç ama okuması keyifli :)

Öykücü dedi ki...

Ah be Deniz her zaman bu kadar akıllısın işte.Evet evet beni sobele:))))

Yuppi.