3.2.08

Deniz ne okusun :)

Başlığımın misafiri, Nazlı'nın kızı Deniz... Nazlı, "Deniz ne okusun?" diye sormuştu. E tatilin yarısı bitti, kalan kısmında okuması için önerilerim;
.

İlk önerim Yapı Kredi Yayınları'ndan, "Kış Masalları". Mevsim koşullarına uygun günler geçirdiğimiz şu günlerde görsel anlamda da doyurucu olacak bir kış kitabı.

.

Diğer önerim Yine Yapı Kredi Yayınları'ndan, "Mumuk Fotoğraflarda". "Mumuk" bir seri karekteri. Önceden takip edilsin ya da edilmesin, bir çizgi karekterin albümüne bakmak, onun hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek değişik ve hoş bir tecrübe olabilir.

."Dev Şalgam" ise Tolstoy'un bilindik bir öyküsü. Ekindu Yayıncılık'tan çıkmış. Dev bir şalgamı yerinden kıpırdatamayan çiftçinin, eşinden, çocuğundan, köpekten vs. destek gelir, ancak zincirin son halkası minnacık bir faredir. Bu benim çocukluğuma dair çok net ve tatlı bir hatırası olan bir kitaptır. Benim kitabım Rusya'dan (SSCB idi o zaman elbette) gelmişti dolayısıyla Rusça idi. Anlamasam da harika resimlerine bakmak beni mutlu ederdi. Birlikten kuvvet doğduğunu gözler önüne seren ve bence çok anlamlı bir kitap.

.

Bir de "Kız Çocuklarına Resimli Öyküler" kitabımız var Bilge Kültür Sanat tarafından hazırlanmış. Kitabın bir de erkek çocuklar için olanı var :) Deniz de Bilge gibi pembeci değil anladığım kadarıyla. Belki her ikisini de okumak hoşuna gidebilir :)

Deniz'e bol kitaplı günler...

10 yorum:

gezicini dedi ki...

çok güzel öneriler.. bir de anne adayları neler okumalı yapsan Denizcim?
sevgiler
gorki

Hülya dedi ki...

Merhaba,
10 yaşındaki oğlumun okuma alışkanlığı kazanması için o kadar çaba gösteriyorum ki.
Artık umutsuzluğa kapılmak üzereyim.
Neler mi yaptım ?
Bebekliğinden bu yana O'na sürekli kitaplar aldım, okudum.
Alışveriş merkezlerinde kitapevlerinde birlikte uzun uzun vakitler geçirdik (ama oğluş o sırada kitabevindeki oyuncaklarla ilgilenmeyi tercih etti).
Azıcık da olsa ilgilendiğini sezdiğim kitapları hemen aldım.
Olmadı çizgi romanlar almayı denedim.
O da olmadı bilime meraklı, bütün gün Discovery ve Nationel Geografic izlemek isteyen oğlumun kitaplığını Tübitak'ın kitapları ile donattım.
Evde baba da ben de okuyarak model oluyoruz bu da tamam...
Yani bu konuda kitaplarda önerilen herşeyi, içgüdülerimin söylediği herşeyi yaptım ama OLMADI...
En son ne zaman yıkıldım biliyor musun ?
1 ay kadar önce tam kış mevsimine uygun diyerek "Kış Masalları"nı aldım.Büyük bir heyecanla eve götürdüm,nasılsa okumaktan kaçacağı için amacım kitabı Arda'ya gece uyumadan önce okumaktı.Çünkü kısa süre öncesine kadar benim ona kitap okumamdan çok hoşlanırdı...
Ne mi oldu ?
"Ben artık bunlardan sıkılıyorum anne istersen artık bana masal okuma" dedi.
Oysa o masalları ben bile merak ediyordum.
İnanmayacaksınız ama ben hala gazetenin verdiği Ayşegül kitaplarını bile okurum.
Bazen bu konuyla çok mu ilgilendim de bıktırdım diye düşünüyorum...
Ama okumak benim için vazgeçilmez...

Deniz dedi ki...

Gorkiciğim, söz böyle de bir liste hazırlayayım... Gerçi şu anda geçmişi unutmuş bir anne olsam da, sanırım bunu başarabilirim :))

Sevgili Hülya,
Ben küçükken babamın kitap evi vardı. Annem de öğretmen olduğu için zaten kitabın önemi değeri konsunda problemi olmayan bir anne babanın kızı olarak doğmuşum. Annem, yurtdışından da kitaplar getirtmiş bize, o günün koşullarında ne kadar çocuk kitabı varsa da almış koymuştu eve. O zaman kitaplar düzgün kesilmiyordu herhalde, elimizle yırtarak ayırdıgımız sayfalar olurdu, henüz açılmamış birsürü kitabımız vardı. Annem doğal olarak üzülür zaman zaman da okumadığım için kızardı bana. Ben de tatlı oğlunun gibi zevk almazdım. Resimlerine dalmak daha çok hoşuma giderdi. Ancak büyüdüğümde okumak benim için de vazgeçilmez oldu. Onun da böyle olacağından eminim. Genellikle kızlar daha yatkın oluyor, daha çok seviyor kitap okumayı. Çünkü sanırım daha ayrıntıcılar... Tabii okumak, okuması harika, ama belki de oğlun o hayal dünyasını oyuncaklarında yaşıyor. Ya da belki yaşından ileri düzeyde kitaplardan hoşlanabilir, belli mi olur... Masal ve öyküden zevk almıyor ve daha gerçek şeyler okumayı tercih ediyordur, masal okuma bana demiş ya :) Ben onun, özellikle sizlerin kitap okuduğu bir evde büyüdüğü için ileride bu alışkanlığı edinmiş bir yetişkin olacağına inanıyorum. Şimdi ilgisini çekmese de, ileride bu normal bir alışkanlık olacak onun hayatında. Senin gibi düşünceli bir annesi olduğu için de çok şanslı :)

Hülya dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Deniz,
içimi rahatlattın..

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

paylaşımlarınız için teşekkürler...

Deniz dedi ki...

Hülya, ben tesekkur ederim :)

İlledeyemek, ben de tesekkur ederim :)

Nazkız dedi ki...

öncelikle gecikme için özür..Sonrasında verdiğin emek için binlerce teşekkür:-)

Aslında Yapı Kredi yayınlarının iş hayatına yönelik kitaplarını takip ederim ama nasıl oldu da çocuk kısmını ve Mumuk'u atladım bilmiyorum. Güzel bir hatırlatma oldu bana.... Aynı şekilde Dev Şalgam'da öyle oldu, ilkokuldan hayam meyal hatırladığım bir kitaptı o, derhal edineceğim...

Paylaşmanın her şekli ayrı güzel, özellikle çocuk yetiştirirken hep daha iyisini yapma adına kendim gibi anneleri buldukça daha da keyif alıyorum paylaşmaktan....Tekrar eline sağlık...

Deniz dedi ki...

Nazkız, rica ederim. Cilt cilt okuyacağı kitapları önereceğimiz zamanları görmek umuduyla :)

Nazkız dedi ki...

aaah aahh ağzından bal damlıyor Deniz'ciğim, inşalahh...

nur ayday dedi ki...

Merhaba,
Kış masallarını bende yeni aldım kızıma .Çok keyif alarak okuyor .Bazen bu kitap beni üşütüyor diyerek de espri yapıyor:)) .. Diğer önerilerinizi de inceleyeceğim. Nil'imin ilgisini çekeceklerine eminim. teşekkürler