3.1.08

yeni yıldan

Yeni yılın ilk macerası, ilk yazısı...

2007'nin sondan 2. günü, türlü aksiliklerle dolu bir gündü. Bir de üstüne üstlük, eşim "Haydi bugün gidelim." dediği için aniden evden çıkarak Bolu'ya, ailemizin minik evine gittik.

31 Aralık akşamı, ailemiz dört kişilikken yaşadığımız coşkulu yeni yıl akşamlarından çok farklıydı.



En azından eskiden örgü örerek yeni yıla girmezdik :) Soldan sağa; benim ellerim (eşime kazak örerken), annemin elleri (Bilge'ye hırka örerken), babamın eli (kanal kanal gezerken).

Bilge hastalandığı için biraz yorucu bir akşam ve gece geçirdim. Ona okulda giymesi için diktiğim kostümünü, o gün Ankara'da olmadığımız ve dolayısıyla okuldaki partiye gidemediği için giyemedi. Hasta olduğu ve ağlamadığı dakikalarda uyukladığı için, evde de giyemedi.

Bugün giydirip görüntülemek istedim.


Kalıbımı Burda dergisinden çıkarttım. 3. kare, dergideki model. Kollarını değiştirdim. Ayrıntılı görüntülerini daha sonra vereceğim. Elbisede tafta kullandım. Bedenini, fazla ince olmaması için iki kattan kestim. Kollarında ve etek süsü olarak geniş delikli parlak tül kullandım. Bu malzemenin bir adı var mı bilmiyorum, ama onu dikmek çok sinir bozucu.

Piyasadaki kostümleri çok ince, çok pahalı ve çok özensiz bulduğum için kendim dikmeye karar verdim. Fermuarını dikip Bilge'ye giydirdiğimde "Biteceğine inanmamıştım anne." dese de, dikmek için yaklaşık 2 akşamımı verdim. O aslında "Senin böyle birşey dikebileceğine inanmıyorum." demek istiyordu :) Ve "Anne lütfen kostüm alalım, sen dikmeeee." diye beni ikna etmeye çabalamıştı.

Ama bittiğinde çok beğendi. Giydiğinde tam bir prenses oldu. Sanki birazdan halkı selamlamak için sarayın balkonuna çıkacakmış gibi evde dolaştı.

17 yorum:

cekirdeksizuzum dedi ki...

çok çok çok güzel olmuş. bunu dikmek çok zor olsa gerek ellerine sağlık. bilgeye de çok yakışmış, tam bir prenses olmuş.
sevgiler...

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

ELERİNE SAĞLIK DENİZ..BECERİNİ KONUŞTURMUŞSUN YİNE..BİLGE MALESEF SENİN NE KADAR OLAGANÜSTÜ BİR ANNE OLDUĞUNU BÜYÜDÜĞÜNDE ANLAYACAK.. ÖP KIZINI BENİM İÇİN..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harika olmuş Denizciğim, ellerine sağlık. Bilge ne kadar şanslı senin gibi becerikli ve bilgili bir annesi olduğu için.
Sevgiler kocaman,

beyhan mı reyhan mı ne dedin dedi ki...

yerim ben o prensesi. ellerin dert görmesin arkadaşım

Nazkız dedi ki...

Vallahi kıskançlığımdan çatlayacağım; ya abla-kardeş amma beceriklisiniz yaw, ben de niye yok bu beceriler; eskizler, çizimler, dikişler, nakışlar, örgüler, daha da bilmediğimiz neler neler:-)))

Bu arada kızın da çok şeker, ona da bayıldım, öp yanaklarından annesi....

İşitmeKaybı dedi ki...

Denizcim,harika olmuş elbise.Bilge gibi dünya tatlısı bir kıza da çokkkk yakışmış.Her ikinizi de öpüyorum.
sevgiyle,

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

1-boluda örgü örülerek yeni yıla girildiği için bütün yıl örgü örülecek demektir...
2-Armut dibine düşer anne bir örgü uzmanı olunca kızların marifeti çok ama çok normaldir...
3-okulda ki parti de giyemediği canım kostüm bir bahane ile okulda tekrar giydirilmelidir..
4-e vallahi pes dedirten renk ve modelle içinde ki harika mankenle , verilen pozun asaleti ile bize verdiği selam alınmıştır...

Tabiat Ana dedi ki...

Bilgenin kostümü gerçekten harika görünüyor.Ellerinize sağlık.Bende Doğaya doğum gününde Sindrella kostümü almak istemiştim ama gerçekten satılanlar çok kötü.
Böyle marifetlerim olmadığından kuzucuk sadece süslü bir taçla idare etmişti:))
Bu nedenle Bilge şanslı bir prenses:))
sevgiler

Deniz dedi ki...

Akşam herkese uzuuun uzun yanıt yazdığım halde yanlışlıkla ekran kapandı yazılar gitti. Ben de sinirlendim :(

Çekirdeksizüzümcüğüm, teşekkür ederim. Yorumunu okurken aklıma senin anlattığın dikiş hocası geldi. Herhalde ben bunu dikerken ya beni aşağıya atardı, ya da elbise 2.5 senede ancak biterdi :) Onun gibi özenli bir hoca, elbisenin iç kısmını görse herhalde delirir :) sürfile yapılmış, yapılmamış kenarlar vs vs... Boşuna önemli olan iç güzeliği dememişler :))

Kıymetciğim, öperim. Fakat korkarım kızlar annelerini hiç bir zaman beğenmeyecek :) Sen ne kadar şanslısın ki, seni beğenmeyece olan kız,kendi annesini de beğenmeyecek; yani gelinin :)Hayatın düzeni boyledir. Sen çalışır çabalar, fedakarlık ettiğini düşünürken, kızın gelir sana laf sayar... Ama oğlun laf ettirmez :)

Burçinciğim, o aynı fikirde değil seninle :) Bana çoğunlukla "kötü annesin" diyor. Çocuklara özgürlük ve değer verdiğin sürece böyle aşağılıyorlar rahatlıkla. Çünkü fikirlerinin değerli olduğunu öğretiyoruz :) Ama 1 Ocak sabahı 3 gii öksürerek uyandı, "anne kötü hissediyorum kendimi" diyerek ağladı ve beni öptü, "seni seviyorum anneciğim" dedi. Baktı benden başka kimse yok, mecburen sevgi gösterisi yaptı :) Teşekkürler düşüncelerin için. Bütün anneler harika.
03 Ocak 2008 Perşembe 17:04

Beyhan, kızımın Beyhanı... Askerlik arkadaşı :) Sağol,o da sana selam soylüyor.

Nazkız, kıskanma yahu! Hem de utandırma :) Umarım 2008 bizlere hep beraber toplanıp birsürü işler yapabileceğimiz bir zemin yaratır. O zaman görürüz kim kimi kıskanıyormuş :) Bu arada Deniz ile Bilge'de hafif bir benzeme sözkonusu. Kaşlarından mı bilemiyorum :) Öptüm senin yerine, sen de benim için öp :)

Delfinacığım, teşekkürler ederim. Biz de seni öpüyoruz :)

PerliKöşkümcüğüm,
1-O başladığım kazağı o kadar söküp ördüm ki, ilk çilenin yarısı esneyip rezil olduğu için attım diyebilirim. Her başladığımda üzerine bir başkası geldiği halde (böyle birşey var biliyor musun) hiçbirisi yolunda gitmedi... Umarım üretken bir yıl olur :)

2-Anne marifetli fakat ben henüz sürünme aşamasındayım. Kendimi ona ancak kazak bittiğinde ispatlayabilirim sanırım :) Ayrıca beni motive eden kişi sensin. Seni ve yaptıklarını gördükçe özendiğim için bu işlere kalkışıyorum ben, ilham perim :)

3-Kostümü giyeceği bir platform olacak çok yakında. O zaman daha net fotoğraflarla ve eklerle karşınızda olacağız efendim.

4- Kumaşı da bir aceleyla aldım ki, sorma.Hiç bunu dikme düşüncem yoktu, ver ordan 2 metre şeklinde bir alışveriş sonrasında kumaşımda ucu ucuna yetti, hayret. Fakat hakikaten kostümü giydiğinde bir ruhsal değişim yaşıyor. Kırıtmalar, ağır ağır hareket etmeler... Gerçi biz de öyleyiz, etek giyince hanım oluyoruz, pantolona delikanlı :))

Tabiat Ana, teşekkürler. Evet satılanlar sentetik ve ben onları elleyemiyorum bile :( Gerçi birkaç kere giyileceği için çok da önemli değil. Artık öyle süslü kumaşlar var ki, çok ayrıntılı dikmeden de değişik görüntüler elde etmem mümkün. Doğa'nın bir sonraki doğum günü için basit ama hoş bir çözüm bulabiliriz :) Sevgiler.

gezicini dedi ki...

Denizcim,
kızına da sana da maşallah! becerikli annenin güzel kızı pek güzel olmuş. eline sağlık..
sevgiler
gorki

Nazkız dedi ki...

Kızların benzerliği konusunda ben de aynı şeyi düşündüm biliyormusun?

fikriminincegülü dedi ki...

Pozlar da tam prenseslere yakışacak türden. Bu arada ellerine sağlık diyorum. Bu prenses kostümünden sonra artık sana söyleyecek hiç bir şey bulamıyorum. Bu kadar da mütevazi olma diyorum. Prensesi de öpüyorum ve gidiyorum.

Dergiyi indiremediğim için senin ne yazdığını göremedim. Evde denerim bir daha.

yass dedi ki...

ayyy... resımden gozlerımı alamadım.. ne kadar guzel olmuss bılgeee..

benım olsaydı bu kostumm onunla yatar, bakkala onunla gıder..ustumden hıııcc cıkarmazdım:)

yeteneklı olan anneler ıstıyoruzzz:P

Deniz dedi ki...

Gorkiciğim, teşekkür ederim iltifatına :)

Nazkız :) Çok olmasa da ikisi de karakız işte :) Karakız gibi görünen açık tenli kızlar :)

Fikriminciğim, görsen bir havalara giriyor her giydiğinde... Ye kürküm ye dünyası :)) Uymadı bu söz ama öyle işte :) Dergide çiğ köfte tarifi vermiştim. Etsiz ama, indirdiysen görmişsündür, görmediysen de ben sana iletirim :) Teşekkürler Fikriminciğime...

Yass, sana da dikerim ayıp ettin :) O da neredeyse bakkala gidecek aynı senin gibi... Yetenekli anneler istiyoruz derken, anne olunca senden bu lafını unutmamanı istiyoruz :P Bitti mi gelinlik, bak bitmediyse ben dikeyim böyle ortaçağ gelinliği :))

jemand dedi ki...

selamlar size vallahi harika benim kuzene de yapmak istemişti annem ama sonradan kendi kafasındaki bir modeli yaptı..http://www.izsurucu.com/2007/05/09/bezelye-prenses-idil/ aynı modelin dikilmişini görmek çok güzel oldu ayrıca..blgounuzun takipçisi olacağım sevgilerimle

Deniz dedi ki...

Jemand, çok mutlu oldum aynı fotoğrafı görünce :) Ama blog sizin mi bilemediğim için yorum bırakmadım. Elbisenin kolları fazla abartılı be kullanımı zor diye değiştirdim, ben de... Ama bence İdil'e de bundan dikilse o da dansöz kostümü isteğinden (gerçi uzun zaman olmuş muhtemelen artık istemez) tamamen vazgeçer. Zira Bilge bunu giydiğinde kişilik değiştiriyor :)) Bu hoş tesadüfü keşfettiğiniz ve ilettiğiniz için teşekkürler. Blog sizin miydi bu arada?

nur ayday dedi ki...

Muhteşem olmuş, Dantel detaylarını da görmek isterim ..
Kötü annesin lafını bende işittim kızımdan dün. Artık gerçek kötü anne olacağım yarın t-shirtünü ütüleyecektim ama kötüyüm ya artık ütülemem dedim . Başladı ağlamaya bende beni üzdü diye ağlıyor sandım .Meğer okula ütüsüz t-shirtle nasıl giderim iğrenç diye ağlıyormuş..