7.12.07

meslek sobesi

Öykücü sobeledi bu kez beni, hayalimdeki meslek konusunda... Söz hakkı doğmuşken iyice konuşayım:

*Anaokulundayken, doktor olmak isterdim.

*İlkokuldayken, doktor olmak isterdim. "Biliyorum bütün çocuklar doktor olacağım der. Ama ben gerçekten doktor olacağım." derdim.

*Ortaokuldayken, arkeolog olmak isterdim. "Biliyorum arkeologlar zor iş buluyor. Ama ben bir esere ulaşacak olmanın verdiği heyecanı yaşamak, topraktan çıkarttığım eserleri müzede görmek istiyorum." derdim.

*Lisedeyken, piyanist olmak isterdim. "Biliyorum konservatuar sınavını kazanmak çok güç. Ama ben bunu başaracağım." derdim.

Sonra ne mi oldu? Lisede MF alanında eğitim gördüm, o zamanki Öğrenci Seçme Sınavı'nda MF tercihlerimin yanında bir de TM tercih yaptım. Onu kazandım.

Bugün, lisans diplomamı aldığım alandan tamamen alakasız bir konudaki mesleğimi yapıyorum. Hayalimde de birbirinden bağımsız birçok meslek var. Mesela devasa bahçelerimin olmasını ve organik sebze meyve yetiştirip satmayı çok isterdim. Ve Ali Baba'nın çiftliği gibi şirin bir çiftliğimin olmasını...

Mimi'yi sobeliyorum ben de :)

4 yorum:

Öykücü dedi ki...

Zoru başarmak istemişsin hep.Biliyorum zor amayla başlamış cümlelerin:)

Bence sen kesinlikle içinde hayalgücü gerektiren bir iş yapmalısın.Deişik bir bakış açın ve farklı fikirlerin var çünkü.Bembiye önerdiğin pek çok şey cidden çok akıllıcaydı.Yaratıcı kelimesini kullanmayı pek sevmiyorum yerine de kelime bulmak zor oluyor:)

Neyse sobemi cevapladığın için ayrıca teşekkür ederim.Şimdi de Bembiyi sobeledim umarım görür(sen gösterirsin belki:P)

Sevgiler:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

o çiftliğin sahibi , masal bahçe de ,benim yamaklık yapma iş başvurumu kabul eder mi?..
not :bazan nasıl bu kadar rezalet cümleler kurduğuma inanamıyorum,gecenin bu vakti oluşuna verip ,kaçıyorum...

Deniz dedi ki...

Öykücü, zamanı gelirse -gerçi tam zamanı bu sobeydi- bana "yapamazsın" denildiği için bu kelimenin hayatımı nasıl değiştirdiğini anlatırım. Güzel cümlelerin için sana sonsuz teşekkürler ederim. Bunları duymak, özellikle de senden duymak gurur verici benim için.

Sobeni zevkle yanıtladım, Bembi'yi aynı konuda mı sobeledin? Göremedim ben baktım ama :(

Sevgilerimle...

PeriliKosk, çiftlik sahibi olursam mevkisi ne olursa olsun dilediğin iş için gelebilirsin :) Kızların saçlarını da iki örük yapar, köyün okuluna göndeririz onları :) Mavi önlük giyerler. Beyler de o okulda çalışırlar, sen de istifa edersin :) Yok etme yazık emeklerine... Birlikte domates toplar, şarkılar söyleriz :)

Öykücü dedi ki...

Bembiyi sobelediğim yazıyı yayınlamamaışım meğer:)) Şimdi yayınladım.Hayatını değiştiren kelime konusundaki yazını merakla bekliyorum.

Sevgiler:))