9.1.08

hayallerim, aşkım ve kuru domates

2008'den beklentim, Eylül ayının sonunda bu fotoğrafın bir benzerini çekmek ve bloguma ekleyip altına şöyle yazmak : "Biz artık şuradaki evde oturuyoruz." Fotoğraf: Sollie79 flickr'den.

.

2003 yılında bugün hastanede ikinci gecemizi geçiriyorduk. Eşim ve biricik kardeşim bu yeni hayatın ilk anlarına kesintisiz tanıklık ederken, Bilge kocaman gözleriyle bizleri süzüyordu.
.
Kızım 5. yaşını bitirdi, ben anneliğimin, babası babalığının, teyzesi teyzeliğinin, halalar halalığının, dedeler, büyük anneler, vs vs... herkes hayattaki bu rolünün 5. yılını bitirdi.
.
Doğum günü sabahı, parmaklarının herbirini eldivenin doğru parçasına bir hamlede sokuverdiği için "Aa, bak bugün doğum günün ya, nasıl da büyümüşsün, eldiveni hemencecik giydin." dediğimde gözleri parlayacak kadar büyüme heveslisi,
.
Her sabah bebeklerine montlar, patikler giydirmeden okula gitmeyecek kadar sevgi dolu,
.
Birbirine geçen parçalarla Atakule yapmaktan asla bıkmayarak, her iki parçayı birleştirdiğinde "Anne bak ne yaptım, senin için yaptım" diyecek kadar meraklı ve bonkör :),
.
Geceleri uyanıp, "Anne kötü şeyler gördüm, uyumayacağım" diyerek ağlayacak kadar çocuk,
.
Abakmak ve emok sözcüklerini kelime hazinemize armağan edecek kadar yaratıcı,
.
Formasını ancak banyodan banyoya çıkartmaya razı olacak kadar pis bir Galatasaraylı,
.
En sevdiği koku çikolatanınki olan, boş ekmek ve boş çikolata sevdalısı,
.
Ben ağlarken, "Anne ağlama, bak biz yanındayız." diyecek kadar duygusal...
.
"Kostümü sen dikme, para verip alalım." diyecek kadar bana güvenmeyen, ama bitip de giydiğinde "Anneciğim iyi ki almamışız, çok güzel olmuş." diyerek bana sarılıp öpen,
.
"Pastamı sen yapma, para verip alalım." diyecek kadar da bana güvenmeyen, ama okulda gördüğünde "Anneeee, ne güzel yapmışsın parlak parlak." diyerek boynuma sarılıp öpen...
.
Ruhum, aşkım, hayatım, bebeğim, yavru kuşum, bitanem, ev arkadaşım, uyku arkadaşım, en parlak, en güzel yanım benim.
.
İyi ki varsın, iyi ki sen olmuşsun, sen doğmuşsun...
.
.

Veee benim için duygusal olan bu yazıdan sonra karşımızda Yemek.Nâme'deki tarifimde bahsi geçen kuru domates. Beypazarı kurusu kadar kuru, pul biber kadar ince çekilmiş, yaz mevsiminin lezzetini kışa taşıyan kırmızı, nefis ve kayınvalidemin elleriyle kuruttuğu temiz çeşni.

Ve diğer blogda da belirttiğim gibi; geceleri de evde çalışmaya devam etmemi gerektirecek iş yoğunluğundan dolayı postalara ara veriyorum. Muhtemelen 15 gün sonra görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın.

17 yorum:

beyhan dedi ki...

ama çok güzel olmuş be deniz yazın. dümdüz duygusal. ikinizi kucaklıyorum. sevgilerimle ve kocaman.

gezicini dedi ki...

sevgili Deniz,
öncelikle Bilge'ye nice sağlıklı, mutlu uzun yıllar dilerim. pastası da kostümü de çok güzel olmuş. sonra da sana kolay gelsin diyorum, bizi de ihmal etme ama, olur mu?
kendine dikkat et..
sevgiler
gorki

acemi aşçı dedi ki...

Deniz ciğim,
Nasıl atladığıma sinir olarak, Bilge'ciğimin doğum gününü böyle gecikmeli kıtluyorum.
Ona, harika anne babası ve sevgili ailesiyle birlikte mutlu, uzun, sağlıklı ve sevgi dolu bir ömür diliyorum.
Ona böyle bir doğumgünü yazısı hazırlayan, harika annesini kutluyor ve çook seviyorum.
Keşke ben de buradan o güzel yazıya senin kalbinin sesi ile bir cevap yazabilseydim. Ama bu kopya olurdu.:)
Annenin işleri hafifleyip, rahat rahat bir araya geleceğimiz bir gün, senin o tatlı yanaklarını öperek, sevgiyle yeniden kutlayacağım doğum gününü canım kızım..
Sevgiyle...

Hülya dedi ki...

Ne kadar güzel yazmışsınız...
Onlar bizim hayatımızın anlamı ...
Oğlumun doğum günlerinin birinde o günün en çok benim için özel olduğunu hissettim.
Çocuklarımız bizim için en güzel armağan...
Hep birlikte nice mutlu yıllara...

nym dedi ki...

Denizcim, ne kadar guzel bir yazi..Bilgenin dogum gunu hepiniz icin kutlu olsun:)) Ne seker bir annesin sen:P

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harika bir yazı, harika bir kostüm ve harika bir pastaya eş olarak muhteşem bir anne.
Denizciğim, Bilge'ye nice güzel ve başarılarla dolu yaşlar diliyorum, yanaklarından öpüyorum. Düşüncene sağlık, ne güzel yazmışsın, bayıldım. Pasta da harika olmuş. Ellerine, emeğine sağlık. İşlerinde kolaylıklar diliyorum.
Öpüyorum...

Biyonikkedi dedi ki...

Bilgeye kocaman öpücükler tebrikler.
Sana da kolay gelsin denizcim.

shopkolik dedi ki...

Denizcim -

acaip duygulandim ve cok mutlu oldum boyle birseyi bizimle paylastigin icin. Bilge iyiki dogmus sen iyiki dogurmussun :) Onemli olan yapilan herseyden sevgi fiskiriyor olmasi!
Sevgiler!

Deniz dedi ki...

Beyhancığım, teşekkür ederim. Ben de seni tüm özlemimle kucaklıyorum. Senelerce birkaç dakikalık mesafede olmana öyle alışmışım ki, şimdi çok zor geliyor, alışabilir miyim bilemiyorum...

Gorkiciğim, teşekkür ederim. Senin yazacağın yeni yaş yazılarını heyecanla bekliyorum :) Ve o yazılara yorum yazmayı... İşlerim biterse elbette dönerim, bunalırsam işten gene ufak bir dönüş yaparım :) 15 diye çok dedim, tamamen bitsin diye yuvarladım :)) Öpüyorum...

İpekciğim, teşekkür ederim. Kendine haksızlık etme :) İçten dileklerine çok teşekkürler, Bilge'ye de ilettim. Öyle bir doğum günü silsilesi yaşadık ki "gene mi mum üfleyeceğim" diyecek noktaya geldi :)) İşlerin bitmesini ve görüşebilmeyi büyük bir hasretle bekliyorum :) Sevgilerimle...


Hülya, sizin sözlerinize de teşekkürler. İçten duygularımı sade bir şekilde ifade etmek istemiştim. Evladınızla birlikte size de sağlıklı güzel ve mutlu bir ömür dilerim :)

Nymciğim, teşekkür ederim bu ne övgü dolu sözler :) Anne olmayı isteyip olduğunda, senin harika bir anne olacağından eminim. Bebek dünyanın en mutlu bebeklerinden olur, zira senin gibi bir güzelliğe baka baka büyüyecek :)

Burçinciğim... Senin yüreklendirmenle, hep istediğim bir şeyi yapacak gücü buldum kendimde. Ben 3 yıldır kızımın pastasını yapmak ve kaplamak istiyorum. En son geçen sene için halam bana "kendine hedef koy, Bilge'nin pastasını yap." demişti. Geçen seneyi de yapmadan geçirince bu seneden de ümidim yoktu :) Güzel dileklerin için de teşekkür ediyorum, senin de aynı şekilde oğullarınla güzel ve mutlu yıllar geçirmeni diliyorum. Sevgilerimle...

Biyonikkediciğim, teşekkürler ediyorum... Biz de seni öpüyoruz :)

Shopkoliklerin en bir tanesi :) Sağ alt köşede her gün adını görmek bile bana enerji veriyor :) Beni mutlu eden sözlerin için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

Nazkız dedi ki...

Deniz'ciğim , ne güzel yazmışsın ya kızını... zaten benim annelik hormanlarım "top" seviyede ya bloğumda da yazdım, gözlerim yaşla doldu vallahi okurken...

Bilge'ye önce sağlıklı, hep gülücüklü, mutluluk dolu ve başarılı bir ömür diliyorum. Tabii tüm sevenleriyle birlikte...

Nazkız dedi ki...

Bir dakka ya bi şey atladım, o gösterdiğin yere taşınmıyorsunuz di mi?????

Deniz dedi ki...

Nazkızcığım, sana bir hitap sorunu yaşıyorum. Umarım açık adını yazmamda sorun yoktur :( Kimi zaman düşünmeden yazıyor olabilirim, afedersin.

Gözlerini doldurmak istemezdim, hele de yazını okuduktan sonra bunu daha iyi anladım. Ben de yazdığımda gözyaşlarına boğularak yazmıştım. Dileklerine teşekkür ederiz. Biz de size aynı şeyleri dileriz. Ve oraya taşınmıyoruz, sadece taşınmayı istiyoruz, umuyoruz, diliyoruz, bekliyoruz :)) Aslında eşimle tek istediğimiz, sakin, sessiz ve güzel bir yerde olmak. Mümkünse deniz kenarı. Biz Mersin'de büyüdük sayılır. Sahideki deniz kokusu, kızımın da beynine yer etmeli diye düşünüyorum. Bak şimdi de ben ağlayacağım, gördün mü :(

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

1. of ya iki gün geçmiş ,nasıl geç kaldık biz :(
annesine çok benzeyen şeker ,dünya tatlısı bir çocuk olan canım bilgeciğimin doğum günü kutlu olsun ,yaşı uzun olsun,bahtı açık olsun,en güzel şeyler onun için olsun.....
2.hiii ne güzel bir hayal bu Marmaris 'te sürekli yaşamak çok ama çok keyifli olur ,hem modern,büyük şehir havasını az da olsa yakalayabileceğiniz (oda lazım çünkü,bazan bunalıma giriyor insan:)..)en önemlisi deniz var,ılıman iklim....
3.abakmak ve emok nedir anlamlarını istiyoruz...
4.ve vay canına şeker hamurlu rengarenk bir pasta ,vejetaryen çiğ köfte,pasta,dikiş,olmadı baştan,ha birde sağlıkçılığımız ....
eee yok yok valla ,
sana maşallah diliyorum nazar değmesin canım arkadaşıma ve ikinizde çok tatlısınız...
kuru dometes çesnisi ile de tanıştım merakım gitti memnun oldum efendim....
bunu da gözlerim dolarak yazıyorum bana kızma ki iyi ki varsın uzaklardaki yakınım....

Deniz dedi ki...

PeriliKöşküm,
1-Önemli değil geç kalmak, ben de geç yayınladım zaten :) Annesine benzeyen diyerek beni yatıştırmaya çalışıyorsun biliyorum benzemiyyyoooor :) Ama geçenlerde eski video kayıtlarını izledik de, bebekken bana hiç benzemiyormuş, şimdi eh idare eder :)) Herkes senin gibi kopyasını doğuramıyor :)) Dileklerinin aynılarını ben de diliyorum İpek ve Zeynep içim :*

2-Aslında sizin oralar da güzel bir seçim olabilir. Dur bakalım daha var nasılsa o günlere :)

3-Abakmak ve Emok, Bilge^nin parmak kız kadar olan iki bebeğinin adıydı. Bebekler bir yerde kaldı, 1 sene sonra bulduğumuzda adlarını anımsadığı için yazdım.

4-Kuru domatesi de sırf senin için ekledim :) Umarım bulursun denersin. Bulamazsan da ben buldururum :))
Ben de aynı hisler içindeyim. Sen de benim uzaklardaki yakınımsın. Kocaman öpücükler ve teşekkürlerimle...

Nazkız dedi ki...

Nazlı'da hiç bir sorun yok, maalesef hitap sorunun benim kabahatim aslında, blog açarken çok benzer isimler kullanmışım....

fikriminincegülü dedi ki...

Yaf affet güzel böcüküm, yeni gördü bu alık teyzen yazıyı. Uğur böcüküm, nice nice yaşlara. Sen kötü şeyler görme, hep güzel şeyler gör ve güzel güzel uyu emi kuzum. Hayat sana hep iyi şeyler göstersin. Öperim kara gözlerinden. Doğum günün kutlu olsun.:)

Deniz dedi ki...

Estafurullah fikriminincegülüm, niye öyle diyorsun :( Amin dileklerine... Dileklerin tüm çocuklarımıza... Öptüm!

Nazlıcığım, iyi o zaman bundan sonra Nazlı derim :)