29.11.07

sobe

Periliköşk'cüğüm beni sobelemiş...

Ben küçükken; "Annem becerik değil. Bana kardeş doğuramıyor." diye herkese dert yanmışım ve annem bana cevabını en güzel şekilde vermiş :)

Aslında ben; Periliköşk beni sobelese de, yazsam diye bekliyordum :)

Aslında ben; saçımı kısacık kestirmek istiyorum. Çok rahat ediyorum, kafamın şekline yakıştığını düşünüyorum. Ancak sonra uzatmaya karar verince o geçiş dönemi korkunç oluyor. Hem de kendime özen göstermem gerekiyor. O yürek de bende yok şu aralar.

İlk kopyamı; anneme bir velisinin Almanya'dan getirdiği bir boyama kitabından çektim. Beyaz parşömen kağıdı üzerine koyar, kurşun kalemle alttakinin konturundan gider, böylece aynı resimden dilediğim kadar boyayabilirdim :)

En saçma huyum; birkaç kilo vereceğim diye yeni pantolon almamamdır. Bu sobeyi Öykücü'de okuduğumda, ben de sobelenirsem aynı cevabı vereceğimi yazmıştım. Bir de kızların "Nasıl oldu?" diye kafalarını kabine daldırıp bakmalarından nefret ettiğim için kimi zaman giysi denemekten hoşlanmam.

Cep telefonum; şurada da görülen telefondur. Telefonun markasını bilirim, modelini bilmem. Model numaralarını öğrenip ezberlemek yerine, hafızamda telefon numaralarını tutmayı tercih ederim. Cep telefonu benim için aramak istediğimde aramaya yarayan bir nesnedir. Fotoğraf çekiyor mu, bluetooth özelliği var mı, mp3 çalar mı çalmaz mı benim için önemli değildir. Bunu da bir önceki arızalandığında piyasadaki en ucuz ürün olduğu için almıştık. Pek özelliği yok, olsa da istemem...

Aşk bence; anneannemin radyodan bir Türk Sanat Müziği parçasını dinlerken mırıldanması, mırıldanırken birden gözlerinin dolup "Halit Bey çok güzel söylerdi bunu... Canım benim..." diyerek yanaklarından usulca, damla damla yaşların süzülmesidir. Halit Bey benim dedemdir.

En sevdiğim bloglar; sevdiğim bloglardır.

Yanıtlamak isterlerse; Beyhan, Kıymet ve Delfina'ya gönderiyorum.

11 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

denizim ,annen öyle becerikli bir anneymiş ki...sizin gibi iki sanatçı ruhlu bireyler yetiştrmiş...
ya ben senin sobalamekten çok keyif alyorum çünkü seni daha çok tanımış oluyorum...
evet saçları uztma süreci gıcık oluyor hgiç girişmememk daha makul...
pantolon vakası benim de derdimdir...
ama son cümlen bir kitabın sayfalarından dökülmüş adeta,
okurken içim titredi,yüreğim burkuldu,eski eşler gerçekten aşıktı...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bu arada acele yazdım ,şimdi okumayıp az önce yapsaymışım bu işi böyle olmayacaktı..sarhoşlar gibi yazmışım :)))

YILDIZNAF dedi ki...

Merhaba Becerik Anne'nin Kizi,
Perili Kosk'den kostum da geldim. iyi ki gelmisim bayagi eglendim.Sevgilerimle....

bembi dedi ki...

Ama sabah sabah ağlatılmaz ki bu insan bühühüh!! Becerik annemizin becerik kizi! İyi ki dert yanmışsın, sayende varım!! Aşkı da çok çok güzel anlatmışsın canım ablam! :*

gezicini dedi ki...

ben de sacımı kestirmek istiyorum, her yere saclarım dökülüyor :-(
sevgiler
gorki

PINAR GÜRBÜZ dedi ki...

sevgili Deniz;
ask hakkındaki yazdıkların çok güzeldi, iste budur dedirticek türden.Okuyunca inanki çok duygulandım ve yazmak istedim.Sevgi, ask sevdigini kaybetse bile ölmeyecek seylerdir.Simdiki nesil maalesef bunu çok çabuk tüketir oldu.Ne kadar kıymetli oldugunu bilmeden harcanıyor duygular:(Güzel bir yazıydı,tebrikler.Sevgiler :))

Deniz dedi ki...

Periliköşküm ben de beni sobelemeni seviyorum :) Hep merak edeceğim bir sobe üreteceğim bana ne zaman dönecek :) Bana bu imkanı verdiğin için teşekkür ederim :)

Yıldıznaf, hoşgeldin :) Şu günlerde konseptimi değiştireceğim, umarım gene eğlenirsin :) Sevgiler...

Bembi ağlatayım diye yazmıştım zaten :) Yok yok... Aslında düşündüm bütün akşam ne cevap vereceğimi, hem ilk yanıt hem de aşkla ilgili olan yanıt tam yazarken aklıma geldi. Zira Ben Çocukken sorusunu yazıyı yayınladıktan sonra gördüm :) Ay ne karşışık anlattım :) Ailemin her bireyi ile aynı ailede olmaktan çok mutluyum.

Gezicini, hem değişiklik gerekiyor hem de insan artık saç toplamaktan bıkıyor haklısın döküldüğünde... Kestirirsen merak ederim nasıl olduğunu :) Sevgiler :)

Sevgili Pınar, aşk ile igili yazdıklarımla ilgili sözlerin beni çok mutlu etti. Anneannem dedemi kaybedeli yıllar geçmiş de olsa birisine ondan bahsederken "Halit Bey" diye anlatır. Hâlâ onu özler ve sevgisini azaltmamıştır. Şimdi yeni nesiller tüketmeye kodlandığı için birisini çok sevse de ona kavuşunca o hisleri azalabiliyor, sana katılıyorum. Tekrar teşekkür ederim :)

gezicini dedi ki...

denizcim
sizin iki kardes ne kadar becerikli oldugunuzu biliyorum. dikis konusundaki becerilerini ise simdi yemeknamenin yeni sayısında gordum. dikis benim icin o kadar zor ki...
annene benden selamlar, hürmetler...
sevgiler
gorki

Deniz dedi ki...

Gorkiciğim, ne güzel sözler bunlar :) Dikiş konusunda ben de çok iyi değilim. Sadece aşırı hevesliyim :)) Kumaş bakmayı, almayı çok seviyor ve "Şunu dikerim ben" diye kendimi motive ediyorum. Ama azim yok bende, kumaşlar duruyor yerli yerinde :) Öpüyorum, tekrar teşekkürler.

İşitmeKaybı dedi ki...

mimlerden en çok hoşuma giden bu oldu..insan duygularını daha güzel ifade edebiliyor,kendini daha rahat tanıtabiliyor...kendinden bahset desen aklıma birşey gelmez ama bu ilk kelimeler rahatlık sağlıyor...

saçlar konusunda haklısın,insan kendini hazır hissetmeli...zamanı gelince kestirirsin denizcim...

kopya da kopya sayılmaz ki seninki canımm...munzırlık yapıp , öğretmenleri çileden çıkartmamışsın ki :)

o pantolon huyu bende de var yaa,7 kilo verdim halapantolon alacağım..biraz daha vereyim diyorum her seferinde..

cep telefonun da güzel ama.biz kadınlar kullanım kolaylığı olanları tercih ediyoruz.dediğin gibi ayrıntılar bizi ilgilendirmiyo :)

diğer arkadaşların da dediği gibi aşkı çok güzel tarif etmişsin..büyüklerimiz sağlam bir sevgi ile birbirlerine bağlandıkları için yıllar geçse de duyguları azalmıyor..ne mutlu onlara denizcim...

sobe için tşk...

svg

Deniz dedi ki...

Delfinacığım, ben korkak bir öğrenciydim. Bir kere yanımda oturan kız tehdit emişti beni, "göster kağıdını, yoksa öğretmenim bana bakıyor derim" diye :) Ortaokulda kağıt göstermek suretiyle ilk kopya vukuatım gerçekleşti :) Ben de rica ederim :)