1.9.07

teknolojik

Sobeler çoktandır yok diye düşünürken esin beni sobelemiş. Mim ile sobe aynı şey ise tabii. Konu bu kez gereksiz teknolojiler. Benim gereksiz dediklerim faydalı. Bana göre gereksiz. İki tanesi de evimde var üstelik.
1-Elektrikli bıçak: İncecik dilimler kesmek istiyenler ve düzgün sofralar için ideal. Bana göre hem elektrik sarfiyatı hem de fazla rahat.

2-Dijital tartı: Görünümüne düşkün, kaç gram makarna yedim, bu gün kaç litre su içtim hesabında olanlara ideal. Bir süre sonra fazla meraktan ayda bir pil bitirecek kadar çok üzerine çıkılıyor ve yanından her geçişte mutlaka kilo kaydiliyor. Bir sınır koymalı, her cuma tartılmalı. Bana göre diyette sınırsız tartılma durumunda, kişinin motivasyonu olumsuz etkiliyor.

3- Buharlı oda nemlendiricisi. Solunum yolları problemlerini aşmada yardımcı, rahat nefes almayı sağlayan güzel bir cihaz. Bana göre gereksiz , her odanın büyüklüğü aynı değil çünkü. Çok açınca oda fazla nemleniyor, az açınca yeterli olmuyor, ordada çalıştığında da ne oluyor bilmiyorum ama garanti kapsamındaki ilk cihazımız bütün suyu yere boşalttığı için ücretsiz verilen 2. cihaz da çalışmadığı için bundan nefret ediyorum.

4-Saç şekillendiricisi: Saçınızı kurutmaya yarayan bu alet, profesyonelce bir şekillendirme de yapıyormuş (evim dergisi şubat 2007, s.62). Büyük devasa haliyle evin içinde saçını hemen kurutup çıkması gereken bayanlar için pek kullanışlıymış gibi gelmiyor. Önyargılı yaklaşıyorum ancak, bana göre gereksiz, kafamda bir tenis raketi ile dolaşmak hoşuma gitmezdi.

7 yorum:

gezicini dedi ki...

bizde sadece dijital tartı var. nerdese her gün bakıyoruz :-(
sevgiler
gorki

-acemi aşçı- dedi ki...

Soğuk buhar makinası hariç hepsine katılıyorum. Ama geçtiğimiz bütün kış çalıştıcdurdu evimizde ve olmasaydı napardık diye düşündüm. Bizde herkes solunum problemli ya..
Bir de, o tenis raketi var ya; benim için hiç gerekli ve kullanışlı olmasa da, aslında iyi bir tasarım. Çünkü aslında o bir balon. içine makina hava üfleyince şişiyor, yani hiç yer kaplamıyor. Tchibo nun bu 15 günkü konseptinde var, orada gördüm. fiyatı da makuldü.
Geri kalanında hemfikirim:)
öptüm şeker,

Deniz dedi ki...

gezicini, tik gibi oluyor :) ben de onun için gereksiz dedim. Küsürat göstermese de olur. Kuzenimde 55.555 şeklinde gösteren acayip hassası vardı. Ondan olsa herhalde tartı üzerinde yemek yemem gerekirdi :)

acemi aşçı, hoşgeldiniz :) Evet faydalarını biliyorum buhar makinasının. Ancak talihsiz biriyim ki, ikincisi de bozuldu. Bir de nebulizatörümüz var ki, o sorun olduğunda daha etkili. Direkt burna verebiliyor buharı. Tabii ayarları var. Saç zımbırtısı hakkında da önyargılı oldugumu söylemiştim. Tasarımcı olarak gelip haddimi bildirdin, teşekkür ederim :))) şaka şaka. Bu da bana ders olsun.

ikinizi de öptüm

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

denizcim haklısın elektrikli bıçağa ne gerek var ki ben mahallemizin fırınında dilimlettiriyorum nefis oluyor,incecik...

dijital tartıyı hamileliğimde almıştım,düzenli kilo alamayacağım paniğiyle..

Buharlı nemlendirici Ankara'da şart aslında ,biz Ankara'ya geldiğimizde solunum yollarımız helak oluyor iyiki sürekli burada yaşamıyorum diyorum ...

saç şekillendiricisi çok komik taksam kızlarım benimle baya eğlenir diye düşünüyorum...

fikriminincegülü dedi ki...

Kafada raket olmaz. Saç hiç kurutulmaz bence. Islak saçla sabahın ayazına çıkılır, sonra da sinüzit azar ve bütün gün fışırdanır.:))

Teknolojik aletleri sevmiyorum ne yapayım. Bana kalsa hala taşları birbirine sürterek ateş yakalım derim.:))

Deniz dedi ki...

fikrimincim, aynen katılıyorum kurutulmaması konusunda. Ama yazın katılıyorum :) Kışın donar o saçlar yahu!

Esin dedi ki...

Bekledigim gibi guzel ayrintili gereksiz teknolojiler olmus :)