8.9.07

Kara


Siyah... Pigmentler ışığı yasıtmayıp emdiğinde, siyah görünür. Eşyada tozu gösterir, giysilerde kurtarıcıdır. Beyazla zıt olsa da, yanına en yakışan arkadaşıdır. Göz rengi olarak siyah; kara gözlü, kömür gözlü, zeytin gözlü şeklinde kullanılır. Kaş, bıyık, tren, bulut, biber, koyun, haber vb. hep siyahın eş anlamlısı kara ile kullanılır: "Kara kaş, kara tren, kara koyun, kara biber, kara haber..."
Türkçe'ye Arapça'dan gelen kara, halk arasında Farsça'dan gelen siyah'a göre daha kabul görmüş sanırım. Böyle bir çalışmam yok, örneklerden yola çıktım sadece...
JALL, çamaşır sepeti. Metal ayakları ince ve siyah renkli muşamba torbası, benim çamaşırlarımı taşıyamadı :) ELLAN, vidasız, geçmeli bir sallanan sandalye. ASPEKT bıçak bileyicisi. Annem hediye etti beyazından. Gayet güzel, kullanışlı.
SYNOPSIS'i neden koydum? Kemer'e gitmek imkansız olmaz da, oradakinin yerine taşlamak isteyenlere :) Gerek duyulursa içine de tükürülebilir...

7 yorum:

Tijen dedi ki...

Antalya'ya da açılsın diyorum Deniz!
Bugün seni linklerime ekledim, bilgine. Güzel bir tatil günü diliyorum, tabii sana tatilse.

fikriminincegülü dedi ki...

Kırmızı ve siyah.. araya da biraz beyaz attık mı, harika olur. Snopsys'e niye tükürüyoruz şimdi. Tü tü maşallah babında dimi.:)))

Deniz dedi ki...

Tijen merhaba, ben de seni ekliyorum :) Ayrıca Antalya projesine destek veriyorum :)) Ben de aynı dilekleri pazar günü için diliyorum...

fikrimincim, beyaz da gelecek. Heykel ile ilgili tartışmalara atıfta bulunmuştum. yıllar önce de Ankara'da bir heykel belediyece kaldırıldığında açıklama olarak başkan "tükürürüm böyle sanatın içine" demişti de, o aklıma geldi :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

ev değiştire sırasında siyah kitaplıklarımı beyaza boyattım,gerçekten tozundan bıkmıştım ancak farklı objeler de siyah muhteşem bir renk oluyor.

resimlerin altında ki senin yazdığın yazıyı okumadan SYNOPSİS hemen dikkatimi çekti,kemerde ki muhteşem heykele ne çok benziyor diye düşünürken,baktım olaya binaen konmuş buraya ,aaa yazık ben kıyamam bu zarif heykelciğe ve de Kemer'deki ne ,
heykeli değil de o zatı muhteremi ve onun gibileri taşlayabilirim ben...

YAŞAMDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

YENİ İKEA KATALOGLARINA NASIL KAVUŞACAĞIZ DENİZ AKIL VER..BEN KAĞIDA DOKUNMAYI SEVENLERDENİM.. BLOGUN SAYESİNDE ASLINDA HİÇ GEREK YOK KATALOGA AMA..

Deniz dedi ki...

perilicim, evet, benim sehpalarım ve ahşap raflar venge rengi.O da siyah kadar toz alarm cihazı :) Gene de siyahı seviyoruz işte.

Kıymetciğim, Ikea katalog gonderiyor adrese. Ancak İzmir ya da İstanbul adresi olması gerekiyor bildiğim kadarıyla. Ben birkaç haftaya giderim sanırım İstanbul'a. Orada da uğrama imkanı olursa sana da alırım bir tane olur mu :)

YAŞAMDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

COK SEVINIRIM..OPERIM SENI..