26.9.07

187. sahife

Esin, bir kitabın 187. sayfasını açıp yazmam konusunda beni sobelemiş. Bunu ilk duyduğumda "Acaba ben sobelenirsem yanımdaki kitap ne olurdu?" diye düşündüm. Çünkü, salonda ayrı, çalışma masamda ayrı, başucumda ayrı kitaplar var. Esin beni çalışma masasında yakaladığından, masadaki kitap yığınağı arasından en üsttekini elime aldım.

Çocuğunuz Büyürken Sizi Neler Bekler, bebeklik yıllarından okul çağına dek çocuğunuzla ilgili başvurabileceğiniz bir kaynak. Bakımdan psikolojiye, beslenmeden sağlığa pek çok başlık altında zengin bilgilere yer verilmiş.

Gelelim 187. sayfaya :)

... Saldırgan ve zor bir çocukta daha sert bir yaklaşım gerekebilir (sesinizin tonunu hissettiğinizden daha fazla sertleştirmeyi bile isteyebilirsiniz). Mutlu ve neşeli bir çocukta ise mizah ve sertlik arası bir denge çoğunlukla başarılıdır. Özellikle alıngan bir çocuğunuz varsa, yumuşak başlı bir davranış izlenecek en iyi yol olabilir...

8 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bu kitabı kızlarımın daha bebeklik dönemlerinde arkadaşımdan alarak hatmetmiştim...
buradaki yaklaşımların hepsini gerektiği zamanlarda uyguluyorum ben...çünkü çocuklarım neredeyse bu ruh durumlarının hepsine giriyorlar...
bu arada kimi sobeledin denizcim...

Esin dedi ki...

Simdiye kadar okudugum en bilgi verici 187. sayfa ilk cumlesi oldu :)

fikriminincegülü dedi ki...

Klasik bir anne el kitabı. Hepimizin kütüphanelerinin olmazsa olmazları. Evet bence de çok bilgilendirici olmuş.:)

Tijen dedi ki...

Daha ne sobeler çıkacak merak ediyorum Deniz.
Ankara'ya IKEA açılıyor muymuş?
(Şaka şaka..)

Deniz dedi ki...

Perilikoskcüğüm, sobelememiş miyim? Neyse ki, sürüklenen bir sobe. Burada kuruyup kalmayacak :) Beyhan'ı sobeledim o zaman. Bakalım görecek mi buradan... Kitap da hakikaten saçmalamayan bir kitap. Yararlı bir yardımcı...

Esin, ben ilk cümle kısmını kaçırdım sanırım, ilk paragrafı yazmışım... Artık kusuruma bakma :) Ben de farklı birşey beklerdim kitaptan. Ama karmaşık bir cümleler topluluğu çıktı karşıma, yazdım :)

Fikrimincim, Başka ne kitap vardı elini uzatsan tutacağın kadar yakın dersen, bir tane hobi kitabı(100 clever crafts), Pilates kitabı,Sevimli Ördek (Hikaye kitabı) :) Karmaşık ruh halimin karmaşık masası hesabı :))

tijen, merak etmekte haklısın. Yakında sobelerin sobesi çıkacak :) Ikea mı açılacakmış, hani nerde :)

acemiş aşçı dedi ki...

Ben şu sobelerin sobesinden istiyorummm. yokluktan eski yerine yazdık yine:))

Tabiat Ana dedi ki...

benımde kızımın bebeklıgınde rastlantıyla buldugum ama sonrasında bebegı olan herkese tavsıye ettığım gusel bır kıtap
bu arada ankara'ya ıkea acılsın evet

Deniz dedi ki...

Sevgili Tabiat Ana hoşgeldin, gerçekten söylediğin gibi ben de tesadüf eseri tanıştım. Net yorumlarıyla insana net fikirler veren bir kitap. Ayrıca açılmasına az kaldı :)