4.8.07

platonik suzeni


Suzeni, zincir işi olarak da bilinen bir tür iğne işi tekniğidir. Elbiselerde, örtülerde ve duvar halılarında kullanılan bu teknik, son derece emek gerektiren bir sanattır. İşlemelerin yapıldığı kumaşların arkası çevrildiğinde bile karşımıza temiz ve düzgün bir çalışma çıkar. Görülen her renk, işlemelerle oluşturulmuştur. İyi bir suzenide, kumaş görünmez.


Suzeni bir yatak örtüsünü ilk gördüğümde, bir insanın bir nesneye de aşık olabileceğini anlamıştım. Duvarda asılı duran örtü, satıcının ifadesine göre 150 yıllıktı. O günün şartlarına göre pahalı, bugüne göre gayet uygun, şu anda almaya kalksam 10 katı fiyatına alamayacağım, muhteşem bir örtüydü. Hep içimde kalmıştır.

Flickr'de kullandığı adıyla decor8'e fotoğraf için teşekkürler. Fotoğraftaki suzeni örtü, benim platonik örtüm kadar olmasa da çok hoşuma gitti. Kullanılan dekorasyon unsurları ile benim huzur bulabileceğim bir odayı süslemiş.


11 yorum:

thelosthighway dedi ki...

bence siz bu ikea işini fazlasıyla abartmışsınız. nedir ikea ile ilişkiniz anlamadım? yani ben ümraniyede gezdim o kadar. isveçliler bizi keriz yerine koyuyor demeden de geçemedim.

modern insanın modern eşyaları işte. ruhsuz hepsi. bir de biz monte edicez eşyları öyle mi? neden? çünkü o kadar salak işlerle uğraşıyoruz ki bu tuhaf kapitalist ilişkiler yumağında, iş, güç, stres bilmem ne, ikea lütfetmiş bize onca salak işin arasından "yaw alın kurun bunları, ruhunuzdaki boşluk dolsun, ehh eşinizle çocuğunuzla bir şey yapmış olursunuz, güzel güzel eğlenin" filan gibi bir mesaj mı var nedir anlamadım. kardeşim gel, kendin kur! işim gücüm yok mu benim! marangoz muyum ben! başka işlerim var benim. ve sizin bu hobi dediğiniz dingilliklere de karnım tok yani. hayatımı boşaltacaksınız, sonra para kazanacaksınız diye ben enayiniz olacağım. iyi ticaret!

bendeniz ikea ve bilumum ithal mobilya-ithal fikirler-ithal yaşam-ithal zırvalıklar olaylarına karşıyım. bana kalsa, bırakın ankarada ikea olmasını ülkedeki tüm bu milleti keriz yerine koyan ticari anlayışı geldikleri yere postalardım. bir yandan ikeacılık bir yandan çeyizcilik. hem modern hem geleneksel. bu mu yani?

neyse. başımdan dumanlar çıkıyor. ulusalcı, yabancı sermaye düşmanı filan gibi damgalar yemeyi de göze alaraktan ufak ufak kaçıyım ben ablacııımm.

hadi sana hayırlı ikealar...

Deniz dedi ki...

Zevk meselesi

YAŞAMDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

SELAM DENIZ
BU INCELIKLERE SAHIP OLMANDAN VE SENI TANIMAKTAN COK MEMNUNUM..NICE ZEVKLI SECIMLERINI PAYLASACAGIMIZ UZUN YILLARA..

fikriminincegülü dedi ki...

Zamanında ben de bir örtü beğenmiştim. Biraz abartılı ama çok şık bir şeydi. Fiyatı da bu gün düşündüğümde çok uygunmuş. Ama, yok ben böyle işlemeli şeyler kullanmam diye. O da benim içimdedir hala. Bu gün olsa zevkle kullanabileceğim bir örtü. İşte böyle oluyor bazen.:(( Bu örtü ve yatak odası da pek güzelmiş. Zevkli arkadaşım benim.:))

fikriminincegülü dedi ki...

He bir de söylemeden geçemeyeceğim. İthal her türlü şeye karşı, ki buna ithal yaşam da dahil. (kendisi öyle demiş) bazı arkadaşların, kimlik olarak İngilizce bir kelime seçmiş olması ilginç geldi.:))

Deniz dedi ki...

Kıymetciğim, ben de senin için aynı düşünceleri taşıyorum :) İnan dönsen de seni dinlesem, sohbet etsem diye dört gözle bekliyorum :) Öpüyorum !

fikrimincim, o zaman şartlar uygun olmuyor, alamıyoruz. Sonra da tutup hayıflanıyoruz. Halbuki, ben 2000 de evlendim ve annem o zamanın parasıyla bana 25milyona nevresim takımı aldırtmıştı. Neymiş, her yeni gelinin boyle bir takımı olmalıymış :) O haklı tabi kendine göre de, onu alana kadar, bu anlattıgım örtüyü ya da gercekten hosuma giden birşeyi alabilseydim, alsaydım, daha mutlu olurdum. Mevzubahis nevresimi hâlâ her ütülediğimde "25milyon ne verdim buna ben nesi var o kadar paralık" der ve sinirlenirim. hatta 26milyondu :) Kullanışlı ve bir o kadar severek kullanacağımız eşyalar vs olmalı evde. üç kuruşluk dünya ne de olsa...

bu arada Aydan Şener oynuyor seni sanırım :) reklamlarından öyle anladım :)

SaNeM dedi ki...

Incegulun dizisi mi cekiliyor ;) Simdi artik her reklaminda incegulu dolayisiyla da asil beni gulumseten incegulun yazilarini anicam desene ;)

Bu suzeni isimli ortuyu benilk defa duyuyor ve hatta goruyorum, demek kumas gozukmuyor iplikten, cok emeklidir belli, olsa catir catir kullanirim valla, hic saklamam guzel seyleri. Annem bana da illaki olmasi gerekenler diye birseyler yapmisti ama, simdi kimbilir nerdeler, gurbete de tasinmiyor ki onlar...

bembi dedi ki...

suzeni gerçekten çok hoş birşey. bu örtü ve odanın dekorasyonu çok güzel. örtüyü alsam odamıza epey pozitif enerji verir galiba! :) gözüm sağdaki ve soldaki sephapalara takıldı. birbirinden farklı ama herşey birarada ne güzel gözüküyor :)
bir de hangi mağazadan, yapımarketten alınırsa alınsın, eve gelip monte etmek bana hep zevk vermiştir. hele iki kişiyseniz ve iş zorsa çok da eğlenceli vakit geçiriliyor :))

Deniz dedi ki...

Sanemciğim, Suzeni ile ilgili daha ayrıntılı fotoğraflar eklemek istiyordum, bu sanırım senin de ilgini çekecektir. Birkaç güne kadar eklerim :) Gurbet diyorsun, içim acıyor...

Bembicim, evet, herşey değişik, belki de güzelliği oradadır. Montaj ile ilgili olarak herkes aynı zevki paylaşmayabilir, ben de sendenim. Çünkü evimizdeki gardropları, büfeleri her taşınma öncesi ve sonrasında annemle biz söker takardık. Biz buna alıştık ve ortaya çıkarmaktan keyif aldık. Üstelik hiç malzeme de arttırmadık :))

gezicini dedi ki...

Denizcim merhaba
pek güzel bir örtü imiş bu, pek bi beğendim. daha annemin bana çeyiz için aldıklarının çogunu kullanamadım ama olsun, bir tane de bundan olsun!
en kısa zamanda görüşmek üzere..
sevgiler
gorki

limoncicegi dedi ki...

evet evet beni de alin ankara bulusmalarina, cok sevinirim.. tesekkurler