2.6.07

saksılar

Ömrüm boyunca evin içinde çiçek bakamadım. Kuruttum, soldurdum, ama bakabilenlere ve golf sevenlere, saksı serisi :)

Sular kesilecek. Çimlerimizi bu sene hortumla hiç sulamadım. Eşim girişte el yıkadığımız lavabomuzun hortumunu damacanaya geçirdi. Bu damacana elbette iade edilen ya da doldurulan bir damacana değil, tek kullanımlık pet damacana :) Dün yarısına kadar dolan bu damacanayla 8 tane ağacımızı suladık. Bu sene sadece mutfak lavabosundan sebze meyve yıkarken leğende biriken sularla çimlerimizi suladığımızı düşünürsek, Ankara'nın su sıkıntısına, ve Dünyanın su kaynaklarını tüketimi konusunda doğru bir yolda olduğumuza karar verdim... Ama ben sadece yaşadığım yeri görüyorum ve insanların bencilliğine hayret ediyorum. Ankara Barış sitesinde yaşayan insanlar suyu hava gibi kullanıyor, yeni çim ekiyor, saatlerce bahçe suluyorlar. Belediye'nin almış olduğu "sulama yasağı" konusunda bilgisi olan ve bunun cezai müeyyidesini bilen arkadaşların bana iletmesini rica ediyorum. Başkalarının bizim içeceğimiz suyla yeşil bahçeleri izlemesini istemiyorum.

8 yorum:

gezicini dedi ki...

sevgili DNZ
ben balkona bildiğimiz plastik saksılardan aldım. içlerine petunya ektim (ektik!). evde salonda iki tane büyük plastik saksımız var. balkondaki saksılardan ikisi seramik, TASİŞ markalı. ya ben de plastik değil, seramik saksılar istiyorum. itiraf ediyorum ben çiçeklere bakamıyorum! ne olacak benim bu halim, hiiiçç bilemiyorum:-)
sevgiler
gorki

DNZ dedi ki...

gorkiciğim, Tasiş'den yeni mi aldınız? Geçen yıl annem, teyzem, halam setler halinde satılan seramik saksılardan 3er set almışlardı. Çok güzeldiler. Ben de saksıları beğenmiştim, ama içine ekeceğim çiçekler öleceği için almadım :) Öyle bir çiçek olsa, sinyal verse ya da bir alet sula, güneş alan yere koy, serin bir köşeye çek diye... işte o zaman seninle muhteşem çiçeklerimiz olabiliri ne dersin :) sevgiler

aurum dedi ki...

sevgili dnz aplacıım, şimdi şu su meselesi konusunda yazdıklarını okuyunca bende bişiiler demek istedim..maalesef suya alternatif bir temizlik&hijyen alternatifimiz yok, olsa da bikaç 10yıllar bünyemiz bunu kaldırmayacak toplum olarak..çünkü hepimiz temizliğin foşur foşur akan sularla kutularca boşalan deterjanla geldiğine inandık..ben ve büyüdüğüm evde su veya başka hiçbirşey foşur foşur harcanmadı..ben geçen haftasonu balkonumu belediye memişhanesine çeviren kuşların (bembiciime sevgiler)pisliklerini nasıl temizleyeceğimi düşünürek geçirdim..o pislikleri görmeye dayanamıyorum, faraşla toplayamıyorum (zeminle bütünleşmiş),yıkayamıyorum nerden baksan 2 kova su demek..evde evvelden doldurduğum pet şişedeki sarımtırak su ne kadar yettiyse o kadar kullandım..tam temizlendi mi--ehh, moralim bozuldu ne balkonum pürpak oldu ne de ben 2.kere suyu dolduramadım vicdanım sızlamasındı, sonradan atacağım paspasımtırak bir bezle kalan pisliği toplamaya çalıştım..midemde kalktı:( ve sorumsuz olan herkese de kızdım:(...
Allah bilir yeşili görmeyecek torunlarımız(çok karamsar oldu)bize ne kadar sövecekler..biri de diğerine anlatacak "oluuum benim büük büük babaanem zamanında ööle bi su varmış ki bööle caddeler yıkanırmış, halılar fırcalanırmış köpük köpük, hatta yeşilmiş bööle buralar belediye sularmış her akşam, yaaa"..."öteki de atma len ööle şey olur mu" dermiş..neyse ben bağlayamiicam burdan uzuyoo,sevgiler
ps:herzaman yazamasamda takip ediyom dnz ablacım,hürmetler içten içten

aurum dedi ki...

yorum çok uzamış pardon :)

DNZ dedi ki...

uzun olur mu? özledim seni ben :) üzülme yakında kuş da kalmaz, hepsi sıcak ve susuzluktan bitap düşerler... şöyle bir sistem olsa, herkesin mesela deposu olsa, alın bununla idare edin yaz boyu deseler, inan kimse harcamaz.. ama biz "su bitiyomuş, hemen halılarımı yıkamam lazım" diye düşünen bir milletiz. sanki o su başka gezegenden geliyor...

gene de karamsar olmamak lazım. bizler elimizden geleni yapıyoruz, bizim kullanmadığımız su da başkalarının foşurdatmasına yarıyor. olsun, en azından içimiz rahat...

:*

aurum dedi ki...

ayy hafiften bi karamsarlığa boğulmuşum ama hemen kendime geldim özüme döndüm dnz aplacım..bende seni özledim..yakında sahalara dönerim;)
bende öpüyorum (özel alanımız gibi yazıştım utandım),
sevgiler :*

bembi dedi ki...

su konusunda yaptıklarınız harika!! biz de bugün konuştuk ama bizim evde bu sistemi uygulayabileceğimiz bir durum yok. ben leğenlere biriktirip çiçek suluyor, bahçe yıkıyordum. teker teker taşımak zordu, madem öyle ben de kocaman kovaya doldurayım diye karar verdim. biraz gayretle herkes iyişeyler yapabilir!! sizi tebrik tebrik tebrik ediyorumm!!!

saksılar çok güzeller! beyaz olsun, çamurdan olsun! :P bu laf uymadı sanırım :)))

Deniz dedi ki...

şekerim aurum, aşkolsun sen konusmayacaksın da kim konusacak :)

seramik ya bunlar, seramik de çamurdan ya... bu nedenle olur bembicim :)