14.4.07

Sobe 3X3

periliköşk ve fikriminincegülü beni sobelemiş. Aynı mevzuda olduğu için ayrı ayrı yazamıyorum.
Kimseyi de sobeleyemiyorum, gördüğüm kadarıyla herkes bu soruları yanıtlamış :) teşekkür ediyorum:)
Klasik olacak ama konuşmama herkesin bildiği bir kek ile başlamak istiyorum. Bunu seviyor ve yiyorum. Fotoğrafı ben çekmedim, aynı bunun gibi göründüğü için ekledim.

Kakao Soslu Kek:

- 4 yumurta
- 1 paket kako
- 2 su bardağı un
- 2 su bardağı şeker
- 1 paket kabatma tozu
- yarım su bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı süt
Önce kakao, süt, 1 bardak şeker, yağ bir kapta çırpılır. 1 su bardağı ayrılır. Kalan karışıma 1 su bardağı toz şeker ve diğer malzemeler ilave edilir. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. Borcamın yuvarlak tepsileri bu tarif için fazla büyük. Kare ya da kek kalıpları tercih edilebilir. 30 dk kadar sonra pişen kek sıcak iken bir miktar süt üzerinde gezdirilir ve ardından ayırdığımız karışım dökülür. Pek değişik bir tarif olmasa da, gayet lezzetlidir. Kilo aldırıcıdır :)

Sarımsaklı Bulgur Pilavı:
- 1 su bardağı bulgur
- 2 parça tavuk göğsü
- 5-6 diş sarımsak
- tereyağı
Tavuklar haşlanır ve ince ince didiklenir. Bulgur pilavı, sadece tuz ve su ile pişirilir, içine yağ koyulmaz. Tavuk suyu kullanılırsa daha lezzetli olur. Pişen pilav beklerken, bir tavada tereyağı eritilir (ne kadar arzu edilen ölçüde). Pilavın üzerine didiklenmiş tavuk parçaları, onun üzerine de sarımsaklar dökülür. En üste de tereyağı dökülüp karıştırılır. Değişik fakat lezzetli bir güneydoğu yemeğidir. Kayınvalidemden öğrenmiştim...

Sarımsaklı:
- kabak
- ince bulgur
- sarımsak
- yoğurt
Kabak (tatlı yapılan değil, bu kabak beyaz ve kocaman oluyor, adını bilmiyorum) küp küp doğranır.Tencereye koyulur. Göz kararı aynı hacimdeki ince bulgur eklenir. Üzerine kabakların pişeceği kadar su koyulur. Bulgur da buharıyla pişer bu nedenle su çok olmamalıdır. Pişince karıştırlır, taneler kaldıysa ezilir. Sarımsaklı yoğurtla karıştırılır, tuz eklenir. Bu soğuk olarak yenen, meze türü bir yaz yemeğidir. Bunu da kayınvalidemden öğrenmiştim.

1-1)Daha önce yaşadığınız 3 şehir?
Ankara, Mersin, Ankara.
1-2)Tatil için gittiğiniz,gördüğünüz,ve önermek istediğiniz 3 yer...
7 yıldır tatil yapmıyorum. Bu nedenle Bundan 10 yıl önce gördüğüm Fethiye’den başka verecek yanıtım yok :(
1-3)Yaşamak istediğiniz (görmediğinizde olur) 3 şehir...
Eski Safranbolu, Cumhuriyet'in ilk yıllarındaki Ankara, Mardin

2-1)Şu an ki mesleğiniz nedir?
Karışık işler bunlar :)
2-2)Dünyaya bir daha gelseydiniz hangi mesleği yapmak isterdiniz?
Arkeolog
2-3)Kesinlikle ben yapmazdım dediğiniz meslek?...
İç çamaşırı mankenliği

3-1)Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri...
Her şeyin bir sonu vardır.
3-2)bir kitaptan alınma ,çok sevdiğiniz bir cümle yada paragraf,bölüm....
Sunay Akın'ın "Kırdığımız Oyuncaklar" adlı kitabında anlatılan bir olay vardır. Nazım Hikmet'in binmiş olduğu uçak Türkiye üzerinde süzülmektedir. Şair, aşağıya doğru bakar, düşüncelere dalar. Yanındaki arkadaşı ona ne düşündüğünü sorar. Yanıt şudur: 'Uçağın düşmesini istiyorum'... Kitabımı bulamadığım için tam anlamıyla yazamadım fakat, okuduğum an beni çok etkilemiş ve gözyaşlarımı tutamama neden olmuştur.
3-3)çok sevdiğiniz bir şiir yada şiirin bir parçası?...
Yukarıdaki yanıt ardından, yazılacak bir başka şiirim yok :)
"Memleketim, memleketim, memleketim,
ne kasketim kaldı senin ora işi
ne yollarını taşımış ayakkabım,
son mintanım da sırtımda paralandı çoktan,
şile bezindendi.
..."

N.Hikmet

10 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

sarmısağın girdiği herşeyi çok seviyorum,-iştahımı çok açıyor o kısmını sevmiyorum-bulgurlu tavuklu sarmısaklı yemek lezzetli ve kolay görünüyor,deneyeceğim...

gazel vakti dedi ki...

3 tarifede bayıldım 3üde kendine has yemekler.Ama baştaki kilo aldırıcıdır demişsin ya o yaktı beni.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

kakaolu kekin yağ oranının az olması hoşuma gitti az sonra deneyeceğim,browni bu değil mi?..

dnz dedi ki...

perili köşkcüğüm, evet browni. yağı da az, aslında tarifinde 1 su bardağı ama, ben yarım koyuyorum. anneden kalma bir gelenek :) yapacağım yazınca bir an ödüm patladı eksik birşey yazdım mı acaba diye.. çünkü hafızadan yazmıştım tarifi :) ama kontrol ettim tamammış, yapmışsan inşallah güzel olmuştur.

SaNeM dedi ki...

Her iki sayfanizi ve sizi de tanidigima sevindim ;)

dnz dedi ki...

Sanem, teşekkürler. Siteler de ben de seninle karşılaştığımıza sevindik :)

Adsız dedi ki...

Merhaba
Sarımsaklı bulgur pilavinda sarimsaklari bütün olarak mi yoksa dovulmus olarak mi kullanacagiz?

Deniz dedi ki...

İsimsiz; sarımsaklar dövülmüş olarak kullanılıyor :) Deneyeceksiniz sanırım, umarım beğenirsiniz :)

Adsız dedi ki...

Evet denedim ve cok guzel oldu :) Evdekiler de bayıldı :) Hatta bugün tekrar yaptim :) Cevap verdiğiniz icin cok tesekkur ederim :)

Deniz dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim :) Afiyet olsun :) Ben de dönüp sonucu ilettiğiniz için çok teşekkür ederim. Sayenizde yazıda yaptığım yazım yanlışlarını ve cümle düşüklüklerini de farkettim :)) Yaz geldiğinde kabaklı tarifi de denemenizi öneririm. Hem kabak yazın olduğu için hem de soğuk soğuk yenmesi gereken bir yemek olduğu için yaz dedim :) Sevgilerimle...