24.4.07

sepet sepet yumurta

Ben Mersin'de büyüdüm. Küçükken denize girmek için en az 30 km. şehir dışına çıkmak gerekirdi. Mezitli'de yol kenarında sepetçiler olurdu. Annem çok severdi, geçerken sazdan yapılan bu değişik şekillerdeki sepetlere bakardık.

Zamanla Çin ihracat konusunda zirveye yükselirken, göçebe yaşayan ve sepet örüp satarak yaşamlarını sağlayan güzel insanlar oralardan gitti. Şehir merkezine sepetçiler açıldı, plastik sepetlere talep arttı. Gözümde sepetler, birer el sanatı olmaktan çıktı, yapay nesneler halini aldı. Belki de bu nedenle hasır Çin sepetlerine "kıl" oluyorum.

Bunların ise formları hoşuma gitti. Gerçi sepeti alınca içine birşey koymak gerekiyor. PJAS'ın içine başka bir kap koyularak çiçek tanzim edilebilir.

6 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bu yol kenarındaki sepetçilerden alınma mavi renkli bir sepetim vardı benim,hala gözümün önünde...sepetleri çok severim,gazeteni koy,örgünü koy,dergilerini koy,dikiş malzemelerini koy,çiçek saksını koy,elimden gelse evimin her tarafını donatırım sepetlerle...bunlarda çok hoş,teşekkürler...

dnz dedi ki...

hmm, demek perilikoskle gorusulurse, kendisine sepet götürülecek. yaz kızım! :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

:))))

fikriminincegülü dedi ki...

eskiden bizim köyde örerlerdi sepet.. ben çocuktum.. şimdi kalmadı tabii.. keşke biraz daha büyük olaydım da öğreneydim ucundan acık..:( şu ayaklı olanı çok beğendim.:)

PINK PRINCESS dedi ki...

Merhaba,pjastan bende aldım mutfak masamın üstüne koydum.gerçekten çok güzel duruyor.

Deniz dedi ki...

Pink Princess, güle güle kullanın. Sepet hem sıcak bir hava veriyor, hem de çok kullanışlı. Sevgiler.